همشهری آنلاین: نمایشگاه نقاشی ایزابل سالاری نقاش ۱۵ ساله که به عنوان پیکاسو کوچولو در دنیای هنر شهرت دارد،در فرهنگسرای ملل افتتاح شد و جمعی از هنرمندان در مورد آثار وی سخن گفتند.

به گزارش همشهری آنلاین، آیین افتتاح نمایشگاه آثار نقاشی ایزابل سالاری، نقاش 15ساله ایرانی- ایتالیایی با حضور جمعی از مدیران و هنرمندان ایتالیایی از جمله سابرینا کوله بازیگر صاحب نام ایتالیایی در فرهنگسرای ملل برگزار شد.

ایزابل سالاری در مورد نقاشی های خود گفت: برخی از این آثار را وقتی خلق می‌کردم بسیار شاد و خوشحال بودم به همین دلیل رنگ قرمز و زرد پررنگ در آنها بسیار است و برخی را خیلی غمگین بودم که شما می‌بینید رنگ سفید و سیاه در این نقاشی ها بسیار دیده می‌شود.

وی در مورد حضورش در ایران گفت: ایران را دوست دارم، پدرم هم ایرانی است و خوشحالم آثارم را به اینجا آورده ام.

"ویتوریو ازگاربی" از منتقدان صاحب نام ایتالیا و چهره معروف تلویزیونی این کشور که نقد وی در مورد آثار هنری برای هنرمندان و جامعه هنری بسیار اهمیت دارد، در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در مورد آثار ایزابل سالاری گفت: در سال 2011 با این خانم نوجوان آشنا شدم اما آن روز به هیچ وجه فکر نمی‌کردم با چنین هنرمند بزرگی ملاقات می‌کنم.

ازگاربی همچنین درخصوص شباهت ظاهری آثار ایزابل سالاری با پیکاسو نقاش بزرگ اسپانیایی مکتب کوبیسم و لقب عامیانه "پیکاسو کوچولو" که ازسوی برخی رسانه ها به این نقاش نوجوان داده شده است، گفت: اگر بخواهیم آثار ایزابل را به هنرمندی در تاریخ هنر ارجاع بدهیم، بیش از آن که این آثار شبیه به آثار پیکاسو باشند، شبیه به آثار "جکسن پولاک" هنرمند امریکایی است.

به گفته مهناز شفیعی مدیرعامل موسسه «تحریر خیال» که تمرکز خود را بر روی برپایی نمایشگاه‌های هنرمندان ایرانی در خارج از کشور و برپایی نمایشگاه هنرمندان خارجی در داخل کشور گذاشته است، ایزابل سالاری از 3 سالگی نقاشی را شروع کرده است و از 7 سالگی تاکنون نمایشگاه‌های متعددی در اینالیا برپا کرده است.

او همچنین تاکنون یک بار به جشنواره فیلم کودک و نوجوان دعوت شده و یک بار نیز در جشنواره هنرهای تجسمی کودکان و نوجوانان در ایران شرکت کرده است.

ازنکات جالب توجه دیگر برپایی این نمایشگاه حضور "ویتوریو ازگاربی" در راس یک گروه 4 نفره از هنرمندان ایتالیایی به عنوان همراهان این نابغه نوجوان ایرانی الاصل است.

در این گروه "پیتر چزاره لید ول" که زمانی شهردار یکی از شهرهای ایتالیا بود و به عنوان عضو کمیسیون ارزش‌گذاری و خرید هنرهای مدرن و معاصر وزارت میراث و فعالیت‌های فرهنگی ایتالیا است، نیز حضور دارد و "سابرینا کوله" یکی از بازیگران بنام ایتالیایی و "جیانکارلو لامومینی" یکی از موسیقی‌دان های معروف ایتالیا نیز به ایران سفر خواهد کرد.

ایزابل سالاری، نقاش 15 ساله ایرانی الاصل که چندسالی است به عنوان نابغه نقاشی در بسیاری از مهم ترین و معتبرترین محافل هنری جهان حضور یافته و آثارش را به نمایش گذارده، بلاخره پس از رایزنی های فرهنگی بسیار میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا و همچنین به یاری و همت فرهنگسرای ملل برای دومین بار برای نمایش آثارش را به ایران آورد.

"ویتوریو ازگاربی" منتقد مشهور هنری در ایتالیا و از شخصیت های محبوب تلویزیونی این کشور است و اساسا پس از حمایت و تایید این منتقد برجسته، نگاه جهانیان به سوی ایزابل که در آن زمان تنها 12 سال داشت، جلب گردید و موجب فروش آثارش تا مبلغ 7000 یورو شد.

"ویتوریو ازگاربی" همچنین سه دوره رئیس کمیسیون فرهنگی ایتالیا و معاون فرهنگی یکی از شهرداری های شهرهای این کشور نیز بوده است.

ایزابل سالاری با اشاره به سبک معمول کاری اش در نقاشی که سبک انتزاعی است، درخصوص ادامه فعالیت هنری اش، اظهار داشت: باتوجه به عشقی که به نقاشی و بازی با رنگ ها دارم، دوست دارم همه سبک های نقاشی را تجربه کنم و آثاری متفاوت از این آثار خلق کنم.

وی در خصوص آغاز به فعالیت هنری و انتخاب نقاشی نیز گفت: وقتی 8 ساله بودم خواب عجیبی دیدم. خواب دیدم که میان انبوهی از رنگ ها قرار گرفته و مشغول نقاشی ام. از آن زمان تصمیم گرفتم وارد دنیای نقاشی و رنگ ها بشوم.

البته به زعم بسیاری از منتقدان آثار ایزابل سالاری آن چه در به شهرت رسیدن او بیش از کیفیت آثار و نبوغ هنری اش نقش داشته، تبلیغات و مسائل حاشیه ای پیرامون او بوده و برخی از این منتقدان تنها دلیل موفقیت این هنرمند دورگه را سن بسیار کم او به خصوص در ابتدای به شهرت رسیدنش می‌دانند.

منبع: همشهری آنلاین