تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۷

در فاصله یک‌ماه و چند روز تا آغاز جشنواره فیلم فجر، همه‌‌چیز حکایت از آمادگی کامل سینمای ایران برای برگزاری پرشکوه این جشن سالانه است.

خبرهای یکی‌‌دو روز اخیر جشنواره را به نقل از خبرنگاران همشهری بخوانید:
1- مدیران و دست‌اندرکاران جشنواره سی و دوم روز پنجشنبه چند ساعتی را در برج میلاد گذراندند تا بیش از پیش با فضاهای یادمان بلندبالای پایتخت و کاخ اصلی جشنواره فیلم فجر آشنا شوند. این بازدید و گفت‌وگو با مدیران برج میلاد تا شامگاه پنجشنبه به طول انجامید و پس از آن مقرر شد امسال 2طبقه اول برج میزبان بازار فیلم جشنواره باشد. به این ترتیب فضایی که در 23دوره اخیر در اطراف سالن همایش‌های میلاد به بازار اختصاص می‌یافت، امسال در اختیار نمایندگان رسانه‌ها قرار می‌گیرد. ضمن اینکه امسال غیراز برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی هیچ رسانه‌ای غرفه اختصاصی در کاخ جشنواره نخواهد داشت.

2- امسال برای پذیرایی از مهمانان ویژه و هنرمندان حاضر در کاخ جشنواره یک فرش پهن می‌شود که رنگ آن برخلاف دوره‌های اخیر قرمز است. بنابراین از همین حالا می‌توان تیتر زد: فرش قرمز جشنواره سی‌ودوم پای‌برج میلاد پهن شد!

3- نسخه انگلیسی‌زبان سایت جشنواره به‌زودی راه‌اندازی می‌شود تا علاقه‌مندان سینمای ایران بتوانند بیشتر در جریان جزئیات جشنواره سی و دوم قرار بگیرند. این سایت که در روزها و هفته‌های اخیر به‌شدت پربیننده شده، حالا جزو 10سایت پرمخاطب ایران است و به‌روز شدن نسخه انگلیسی آن می‌تواند بر تعداد مخاطبانش بیفزاید. قرار است این نسخه را بچه‌های بخش بین‌الملل جشنواره با اخبار و اطلاعات خواندنی به‌روز کنند.

4- خبرهای در گوشی حکایت از آن دارد که تازه‌ترین فیلم کارگردان سرشناس سینمای ایران چندان تماشایی از کار درنیامده و جز چند صحنه خوب، چیزی ندارد. ظاهرا اختلاف اساسی بازیگر اصلی و آقای کارگردان حسابی به‌کار لطمه زده است. 2بازیگر جوان سینما هم که امسال به جمع فیلمسازان پیوسته‌اند و در جشنواره به‌عنوان کارگردان حضور دارند، باید منتظر واکنش منتقدان و کارشناسان باشند. گفته می‌شود فیلم یکی از این دو بسیار تماشایی است و شاید به‌عنوان پدیده فیلم‌های اول جشنواره امسال مطرح شود.

5- این هم یک خبر اختصاصی برای اهالی رسانه و آنها که هنوز نتوانسته‌اند در سایت جشنواره ثبت‌نام کنند. در یکی از همین روزهای آینده سایت جشنواره برای مدتی بسیار کوتاه باز می‌شود تا جامانده‌ها برای دریافت کارت حضور در کاخ جشنواره ثبت نام کنند. در مدت زمان قانونی حدود 1600نفر از اهالی رسانه برای حضور در جشنواره امسال و پوشش رویدادهای آن ثبت نام کرده بودند و انتظار می‌رود این تعداد تا پایان وقت‌های اضافی به بیش از 2هزار نفر برسد. مدیران جشنواره همچنان روی قول خود مبنی بر صادر نکردن کارت جز برای اهالی رسانه باقی مانده‌اند.