به گزارش ایسنا، در این طرح به جای انتظار بر روی پلتفرم، مسافران در یک پاد(Pod) و بر روی ریلها منتظر قطار میمانند.
زمانی که قطار از درون ایستگاه عبور میکند، پاد بر روی سقف آن قفل شده و مسافران از راهپله آن پایین میآیند و به بدنه اصلی قطار وارد میشوند.
این کابین سپس به انتهای قطار رفته و در آنجا افرادی که میخواهند در ایستگاه بعدی پیاده شوند، از پلهها بالا رفته و به پاد موجود در بالای سقف وارد میشوند.
زمانی که قطار به ایستگاه بعدی وارد میشود، این پاد از آن جدا شده و پاد بعدی مسافران را وارد قطار میکند.
جیانجون در ویدیویی که از این طرح ارائه داده، سفری را بین پکن و گوانگژو توضیح میدهد که در آن بیش از 30 ایستگاه توقف وجود دارد.
به گفته این طراح، چنانچه در هر ایستگاه برای پیاده و سوارکردن مسافر پنج دقیقه زمان لازم باشد، در مجموع، دو ساعت و 30 دقیقه به زمان کامل سفر اضافه میشود.
وی همچنین بر این باور است که این مفهوم بدون توقف و حرکت کردن قطار در هر ایستگاه، در انرژی و سوخت صرفهجویی میکند.
با این حال، در فیلم ارائه شده در خصوص این موضوع که افراد معلول یا اشخاصی که قادر به استفاده از راهپله نیستند، چگونه میتوانند از سیستم جدید استفاده کنند، توضیحی داده نشده و همچنین هیچ طرحی برای عملی کردن این ایده ارائه نشده است.
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵
همشهری آنلاین: یک طراح چینی به نام "چن جیانجون"، مفهوم انقلابی قطاری را ارائه داده که هرگز در ایستگاهها برای پیاده و سوار کردن مسافران توقف نمیکند.
منبع: همشهری آنلاین