همشهری آنلاین: برج میلاد تهران یک جشنواره عکس برای دستیابی به یک آرشیو عکس از این سازه برپا می‌کند که جوایز نفر اول تا سوم از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش مهر، نشست خبری جشنواره عکس برج میلاد با حضور سجاد متین‌رزم مدیرعامل باشگاه هواداران برج میلاد تهران و پوریا اسدی دبیر جشنواره عکس برج میلاد صبح 7 دی‌ماه برگزار شد.

در ابتدای این نشست سجاد متین‌رزم گفت: چند وقتی است که باشگاه هواداران برج میلاد راه‌اندازی شده است و قصد دارد که با طرح‌ریزی و اجرای برنامه‌هایی که مدیریت فواره‌ای دارد نه مدیریت آبشاری، برج میلاد را بیشتر معرفی کند.

وی افزود: باشگاه ما یک سازمان مردم‌نهاد است و در ذیل باشگاه اصلی باشگاه‌های زیرمجموعه‌ای را نیز تعریف کردیم که یکی از این باشگاه‌ها باشگاه عکاسی است و برای اولین بار این باشگاه اقدام به برپایی جشنواره عکس با موضوعیت برج میلاد کرده است.

دبیر اجرایی جشنواره عکس برج میلاد در توضیح مدیریت فواره‌ای و آبشاری گفت: معولا اتفاقات فرهنگی مدیریتی آبشاری دارند یعنی دستوری از یک سازمان می‌رسد و عده‌ای یک جشنواره برگزار می‌کنند ولی مدیریت فواره‌ای بر این اصل استوار است که دستورات از پایین به بالا می‌رسد.

در ادامه اسدی گفت: از امروز جشنواره عکس برج میلاد را راه‌اندازی می‌کنیم تا برج میلاد را که سمبلی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران و برجی جذاب برای همگان است به عنوان نماد ایران به دنیا معرفی کنیم.

هدف جشنواره ثبت، ضبط و به خاطر سپردن این سازه بزرگ که ششمین سازه بزرگ روی زمین است از طریق هنر عکاسی است و هم اینکه بتوانیم این برج را به دنیا هم معرفی کنیم.

این فعال فرهنگی در مورد بخش‌های جشنواره توضیح داد: ما جشنواره را در سه بخش تعریف کردیم.

بخش اول دوربین‌های حرفه‌ای، بخش دوم تلفن‌های همراه و دوربین‌های خانگی و بخش سوم عکس‌های یادگاری.

همه افراد می‌توانند در هر سه بخش و هر فرد می‌تواند با 10 عکس در این جشنواره حضور یابد. جایزه نفر اول یک میلیون و 500 هزار تومان، نفر دوم یک میلیون تومان و نفر سوم 500 هزار تومان تعیین شده است.

اسدی از برگزاری تورهای عکاسی از سازه‌های بزرگ دنیا خبر داد و در این باره توضیح داد: قرار بر این شده است که باشگاه هواداران برج میلاد تهران برنامه‌ریزی داشته باشد و در صورت امکان تورهای عکاسی برای بازدید و عکاسی از سازه‌های بزرگ دنیا برای افراد باشگاه قرار دهیم.

این جشنواره از این به بعد دبیرخانه دائمی هم خواهد داشت.

وی بیان کرد: تمام عکاسان از 7 دی ماه تا 22 بهمن می‌توانند آثار خود را به سایت جشنواره ارسال کنند تا در آن شرکت داشته باشند.

اختتامیه این برنامه همزمان با افتتاح نمایشگاه آثار در برج میلاد 9 اسفندماه برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره عکس برج میلاد در مورد کم بودن مقدار جوایز و احتمال عدم حضور عکاسان حرفه‌ای در جشنواره توضیح داد: جشنواره ما کاملا جوان است و اعضای آن هم بسیار جوان هستند.

ما سعی کردیم قدم اول را بزرگ برنداریم تا از یک سو فضای فرهنگی کم نشده و فضایی برای کار اقتصادی باز نشود.

اسدی در پایان از چاپ نشدن کتاب این جشنواره خبر داد.

منبع: همشهری آنلاین