همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی نسبت به خطر نزدیک شدن حیات وحش به جوامع انسانی حاشیه‌ کوهستان‌ها و روستاها در فصول سرد سال هشدار داد.

به گزارش ایسنا، منطقه‌ آذربایجان‌شرقی، "حمید قاسمی" در جلسه‌ هماهنگی مدیران مناطق با اشاره به بارش سنگین برف و برودت هوا در روزهای اخیر و محدودیت ایجاد شده برای حیات وحش در تامین غذا گفت: چهارپایان علفخوار برای یافتن علوفه و غذا ممکن است به دامنه‌ها و حاشیه‌ روستاها و شهرها نزدیک شوند که مردم باید از ایجاد هرگونه رعب و وحشت و آسیب رساندن به آن‌ها پرهیز کنند.

وی دانه‌ریزی برای پرندگان و پخش علوفه در دامنه‌ ارتفاعات را از اقدامات فرهنگی و خودجوش مردمی در حمایت از حیات وحش در اغلب نقاط کشور دانست و گفت: حمایت از حیات وحش بی‌زبان باید به فرهنگی فراگیر و اعتقادی تبدیل شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به احتمال نزدیک شدن حیات وحش گوشتخوار مانند گرگ، روباه، شغال و... به نزدیکی جوامع محلی و لزوم احتیاط بیشتر کوهنوردان، اهالی روستا و طبیعت‌گردان افزود: گذاشتن پسماندهای غذایی مانند گوشت و استخوان در حاشیه روستاها، اگرچه با هدف تامین غذای حیوانات باشد، سبب جلب توجه و رو آوردن حیات وحش گوشتخوار به مناطق مسکونی می‌شود که باید از این کار پرهیز شود.

قاسمی از ساکنان روستا و کوهنوردان خواست در صورت لزوم به گذر از طبیعت با احتیاط، توجه بیشتر و حتی‌الامکان به‌صورت گروهی تردد و از اقامت شبانه در طبیعت خودداری کنند.

منبع: همشهری آنلاین