٢٩ هنرجوی مهدیس با ارائه ٨٠ نقاشی اینگونه هنری قدیمی را یادآوری کردهاند. طبیعت بیجان، منظره و گل، اشیای پیرامونی و البته پرتره آدمی از تمهای محوری نقاشان واقعگراست که اتفاقا ردپاهای این سنت در این نمایشگاه هم دیده میشود. نکته حائز اهمیت این است که اینگونه نقاشی با گزینشهای بهروزتر میتواند طیفی گسترده از مخاطبان را با خود همراه کند. در واقع انتخاب سوژه از مهمترین بنیانهای نقاشی رئالیستی است که چه بسا اثر را فرزند زمانه خویشتن میکند و واکنش هنرمند به محیط اطراف تلقی میشود. از این منظر دستکم 45اثر مهدیسیها رویکردی مفهومی و امروزی یافتهاند. تکنیک نقاشانه یا همان قدرت طراحی نقاشی دیگر معیار اینگونه هنری است که برخی به واسطه همین مهم آن را نقاشی واقعی میخوانند. اگر خواهان دیدار نقاشیهایی هستید که ممکن است آن را با عکس اشتباه بگیرید، تا عصر فردا دیدار از فرهنگسرای نیاوران را از دست ندهید.
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۹
رئالیسم و هایپررئالیسم ۲سبک کلاسیک نقاشی که سوژههای واقعی را عکسگونه روی بوم بازتاب میدهند و این روزها کمتر در نگارخانهها دیده میشوند، در فرهنگسرای نیاوران فرصت تماشا یافتهاند.