همشهری آنلاین: یک زن اندونزیایی دیگر که مشکوک به آلودگی به آنفلوآنزای مرغی بود پنج‌شنبه در بیمارستانی در غرب جاوه درگذشت.

به گزارش فرانس پرس این زن سی و پنج ساله که از ناحیه دور افتاده "سیکلت" در جاوه – که آخرین مورد مرگ ناشی از بیماری نیز  در  آن رخ داده بود-  می‌آمد، پس از ظهور نشانه های عفونت با ویروسH5N1 پنج‌شنبه شب در بیمارستان حسن صدیقی در شهر باندونگ مرکز ایالت جاوه غربی در گذشت.

در همین حال سه نفر دیگر از  همین منطقه دو دختر پنج و شش ساله و یک زن 35 ساله با شک به سرایت ویروس به آنها در همین بیمارستان بستر ی شده اند.

وزارت بهداشت اندونزی و سازمان جهانی بهداشت(WHO) تحقیق را  در این منطقه آغاز کرده‌اند تا مشخص کنند که آیا انتقال انسان به انسان – بروز سرایت خوشه‌ای بیماری – رخ داده است یا نه.

دانشمندان معتقدند که سرایت‌های خوشه‌ای که در آن تعدادی از افراد که تماس نزدیک با یکدیگر دارند به تدریج ویروس را به یکدیگر منتقل می‌کنند، احتمال جهش یافتن ویروس را به نحوی که قابلیت انتقال آسان  انسان به انسان  پیدا کند را می‌افزاید.

در حال حاضر روشن نیست که آیا این مبتلایان جدید  با دختر 9 ساله‌ای که در ابتدای این هفته  در همین منطقه به علت آنفلوآنزای مرغی فوت کرد و تلفات بیماری را در اندونزی به 45 نفر رساند یا پسر 17 ساله‌ای ، باز از منطقه سیکلت ، آزمایش‌هایش از لحاظ ویروس بیماری مثبت شده و هنوز زنده است، تماس داشته ‌اند یا نه.

اندونزی تا به حال بیشترین موارد تلفات انسانی ناشی از آنفلوآنزای مرغی را در جهان داشته است. مرگ و میر افراد به علت این بیماری در این کشور از هنگامی که اولین مورد آن در مرداد ماه سال گذشته گزارش شد، مدواما در حال افزایش بوده است. 

برچسب‌ها