گروه حوادث: پیامک بازی معلم ۴۳ساله در سالن سینمایی در فلوریدای آمریکا به قیمت جان او و مجروح شدن همسرش تمام شد.

این حادثه ساعت 1:30بامداد دوشنبه و زمانی رخ داد که حدود 25نفر در سالن سینما- تئاترشهر وسلی چپل فلوریدا، منتظر شروع فیلم تنها بازمانده بودند. در بین تماشاگران یک افسر بازنشسته پلیس حضور داشت که به همراه همسرش روی صندلی‌های ردیف جلو نشسته بودند. درست پشت سر آنها معلم 43ساله‌ای به نام چاد اولسون و همسرش نشسته بودند و در این میان چاد با گوشی تلفن همراهش، سرگرم ارسال پیامک بود.

از آنجا که استفاده از تلفن همراه در سالن سینما ممنوع بود، پلیس 71ساله که کورتیس ریوز نام دارد رو به معلم میانسال کرد و از او خواست که تلفن همراهش را کنار بگذارد. چاد اولسون اما به حرف‌های افسر بازنشسته توجهی نکرد و به کارش ادامه دارد. کمی بعد، افسر سالخورده از جایش بلند شد و با حالتی عصبانی به طرف اتاق مسئولان سینما به راه افتاد. وقتی برگشت کاملا عصبانی بود و معلم میانسال با دیدن وی از جایش بلند شد و گفت: احتیاجی نبود که ماجرا را به مسئولان سینما گزارش کنی. من فقط داشتم برای دخترم پیامک می‌فرستادم.

به‌دنبال این ماجرا، مشاجره بین افسر بازنشسته و معلم میانسال ادامه یافت و همین مسئله باعث اعتراض تماشاگرانی شد که منتظر شروع فیلم بودند. وقتی اعتراض‌ها بالا گرفت، افسر بازنشسته سلاحی از زیر پیراهنش بیرون کشید و به طرف معلم و همسرش شلیک کرد.

طولی نکشید که مسئولان سینما و مأموران پلیس وارد سالن شدند و افسر بازنشسته دستگیر شد. چاداولسون و همسرش نیز به بیمارستان انتقال یافتند اما وخامت حال معلم میانسال آنقدر زیاد بود که وی جانش را از دست داد. به گزارش سی‌ان‌ان، انتشار این خبر باعث خشم مردم آمریکا از رواج خشونت و تیراندازی‌های کشنده و ناگهانی در این کشور شده و اعتراضات بسیاری را به همراه داشته است.

منبع: همشهری آنلاین