ماندلا پس از مرگ نیز به آفریقای جنوبی رونق داده است. بسته‌های گردشگری نلسون ماندلا و سفر در مسیر زندگی او بازار گردشگری آفریقای جنوبی را رونق تازه‌ای داده است.

براساس آنچه خبرگزاری میراث فرهنگی اعلام کرد، مرگ نلسون ماندلا رهبر نبرد با تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی که‌ماه گذشته رخ داد، از همان نخستین روزها سبب رونق گردشگری آن کشور شد، اما اکنون دورتازه‌ای از سفرها با نام ماندلا و بسته‌های سفر او آغاز شده است. ماندلا که به‌عنوان قهرمان نبرد با آپارتاید شهرت جهانی داشت اکنون به استناد ماجراها و مکان‌های استقرار و زندگی یا اسارتش، دارای جاذبه‌های گردشگری ویژه شده است.

براساس این گزارش، پس از یک‌ماه از درگذشت این شخصیت تاریخی، درحالی‌که تب و تاب مراسم بزرگداشت او به پایان رسیده، برخی مؤسسات گردشگری براساس فیلمی که از همین شخصیت ساخته شده، برنامه‌های تازه‌ای برای سفر به آفریقای‌جنوبی را برای علاقه‌مندان به این شخصیت طراحی و تعریف کرده‌اند. در یکی ازاین برنامه‌ها به نام سفر آزادی که تا پایان سال 2014ادامه دارد، قرار است گروه‎هایی از گردشگران آمریکایی روانه آفریقای جنوبی شوند. این برنامه مسافرتی به‌ویژه در آمریکا به قیمت 2599دلار در 2‌نوبت ابتدا و انتهای سال‌جاری به گردشگران عرضه شده است. این برنامه، گردشگران ماندلا را به 10مکان ویژه می‌برد که یادآور زندگی و سفرهای اوست. زندان و جزیره روبن که ماندلا 27سال ازعمر خود را درآنجا سپری کرد، ازجمله این مکان‎هاست. موزه هکترو پیترسون و موزه آپارتاید از دیگر جاذبه‌های گردشگری نلسون ماندلاست که در بسته‎های گردشگری ماندلا مورد توجه شرکت‌های خدمات گردشگری قرار گرفته است.