به گزارش ایسنا، گردهمایی معاونین حقوقی و اسناد هویتی استانها و مدیران ادارات ثبت احوال کلان شهرهای کشور در مرکز آموزش سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد.
در این مراسم معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه شهروندان باید برای به روز کردن آدرس و ثبت تغییر نشانی خود در پایگاه اطلاعات جمعیت اقدام کنند. گفت: بر اساس ابلاغیه معاون اول محترم رئیس جمهور به دستگاههای اجرایی کشور تمامی دستگاهها مکلف شدهاند خدمات خود را برای متقاضیان به آدرس کدپستی قید شده در کارت شناسایی ملی و پایگاه اطلاعات جمعیت کشور ارسال کنند.
دکتر محسن کرمی تاکید کرد: شهروندان باید ضمن ثبت آدرس خود در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور در صورت تغییر محل سکونت، آدرس جدید خود را در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به آدرس www.sabteahval.ir ثبت کنند.
وی بر دقت، سرعت و تصریح خدمت به مردم، پیش بردن ثبت احوال به سمت نوین سازی و ایجاد امکانات و ابزارهایی برای مردم برای تکریم ارباب رجوع تاکید کرد.
کرمی با بیان اینکه درحال رفتن به سوی دولت الکترونیک هستیم، گفت: یازده خدمت الکترونیکی توسط پورتال سازمان ثبت احوال کشور به مردم ارائه میشود که این امر در راستای حذف تدریجی مراجعه حضوری مردم به ادارات است.
وی افزود: برای تکریم ارباب رجوع و رفاه حال شهروندان بخشی از فعالیتهای ثبت احوال به بخش غیردولتی و دفاترپیشخوان واگذار شده است.
معاون امور اسناد هویتی با بیان اینکه از بهمن ماه دیگر کارتهای ملی کاغذی چاپ نمیشود گفت: از 22 بهمن ماه کارت ملی هوشمند صادر میشود.
سازمان ثبت احوال به منظور سهولت در ثبت تغییر آدرس، سامانه ثبت تغییر نشانی را در سایت سازمان ثبت احوال کشور ایجاد کرده است و دسترسی به این سامانه با ورود به سایت سازمان ثبت احوال و کلیک بر روی آیکون اعلام تغییر نشانی که در قسمت چپ صفحه مانیتور قابل ملاحظه است مقدور میباشد.