انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا برای نخستین بار در تاریخ ۲۵ساله جوایز خود جایزه داریل اف.زانوک بهترین تهیه‌کننده سال را به‌طور مشترک به ۲ فیلم «جاذبه» و «۱۲سال بردگی» اعطا کرد.

 به گزارش اسکرین دیلی، مراسم اهدای جوایز سالانه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا در هتل بورلی هیلتن برگزار شد و برندگان 3 بخش سینمایی، انیمیشن و آثار تلویزیونی جوایز خود را دریافت کردند.

نام برندگان بخش فیلم‌های سینمایی از زبان بن افلک بازیگر سرشناس هالیوودی اعلام شد و آلفونسو کوارون و دیوید هیمن برای جاذبه و 12سال بردگی برد پیت، استیو مک‌کویین، آنتونی کاتاگاس، جرمی کلاینر و دد گاردنر برندگان مشترک جایزه داریل اف. زانوک بهترین تهیه‌کننده سال لقب گرفتند. «حقه‌بازی آمریکایی»، «جازمین غمگین»، «کاپیتان فیلیپس»، «باشگاه خریداران دالاس»، «او»، «نبراسکا»، «نجات آقای بنکس» و «گرگ وال‌استریت» در این بخش رقابت می‌کردند.

جاذبه با 10نامزدی اسکار یکی از پرامیدترین فیلم‌های مراسم اهدای جوایز آکادمی هنرها و علوم تصاویر متحرک است و 12سال بردگی هم نامزد دریافت 9جایزه اسکار است. انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا فیلم «یخ‌زده» را به عنوان بهترین انیمیشن سال برگزید و انیمیشن‌های «خانواده کرود»، «من نفرت‌انگیز 2»، «حماسه» و «دانشگاه هیولاها» از کسب جایزه بازماندند. جایزه بهترین مستند هم به «ما راز می‌دزدیم: داستان ویکی‌لیکس» رسید.

جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا در سال‌های اخیر معیاری مهم برای پیش‌بینی نامزدها و برندگان جوایز اسکار بوده است. از 24برنده قبلی انجمن تهیه‌کنندگان، 17برنده، اسکار بهترین فیلم را هم از آن خود کرده‌اند. در 6سال گذشته برنده‌های PGA و آکادمی اسکار یکسان بوده‌اند. آخرین دوره‌ای که انتخاب انجمن تهیه‌کنندگان و اسکار متفاوت بود به سال‌2006 بازمی‌گردد. در آن سال انجمن لیتل میس سان‌شاین را برگزید اما اسکار بهترین فیلم به مردگان مارتین اسکورسیزی رسید.