همشهری آنلاین: مدیرکل پلیس بین الملل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به گزارش پلیس کانادا در خصوص عدم حضور خاوری در این کشور، گفت: ممکن است وی به آمریکای جنوبی و یا کارائیب فرار کرده باشد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ˈ مسعود رضوانیˈ در حاشیه کارگاه یک روزه با موضوع قاچاق انسان در جمع خبرنگاران در خصوص پرونده خاوری افزود: براساس گزارش پلیس کانادا خاوری در حال حاضر در این کشور حضور ندارد.

رضوانی با بیان این که پلیس کانادا اعلام کرده که خاوری پیش از این در کانادا بسر می برد اما هم اینک از این کشور خارج شده است، اظهارداشت: این خبر به صورت غیر رسمی به دست ما رسیده و این آخرین اطلاعاتی است که پلیس کانادا به ایران ارایه کرده است.

وی افزود: پلیس ایران از خاوری و حضور وی در کانادا اطلاعات دقیقی دارد، اما متاسفانه پلیس این کشور در این خصوص به ما پاسخی نداده و مدعی است که وی در این کشور نیست.

رضوانی خاطرنشان کرد: برای دستگیری خاوری با پلیس کشورهای آمریکای جنوبی و کارائیب در ارتباط هستیم تا در این خصوص وارد عمل شوند؛ اما هنوز فرار وی به این کشورها را تایید نمی‌کنیم.

وی با بیان این که مجرمان بین المللی همیشه در حال فرار هستند و چه در کانادا و یا کشورهای دیگر دستگیر نمی‌شوند، اظهارداشت: از این رو باید فضای بین المللی را برای آنان ناامن کنیم تا فعالیت آنان محدود شود.

مدیرکل پلیس بین الملل نیروی انتظامی گفت: برای دستگیری مجرمان بین‌المللی، حکم تحت تعقیب ضروری است؛ در حال حاضر برای خاوری اعلان قرمز صادر شده است و از این رو کشورهای عضو اینترپل در صورت شناسایی، باید وی را دستگیر کنند.

رضوانی افزود: اینترپل ایران به پلیس کشورهای آمریکای جنوبی و حوزه کارائیب این موضوع را اعلام کرده، زیرا ممکن است خاوری با چهره مبدل و یا اسناد جعلی به کشورهای دیگر فرار کند.

وی تاکید کرد: پلیس ایران به طور جدی پیگیر پرونده خاوری است و تلاش می کند مجرمان تحت تعقیب مراجع قضایی را دستگیر کند.

منبع: همشهری آنلاین