همشهری آنلاین: رقابت‌های کشتی فرنگی بین‌المللی جام وهبی امره ترکیه که درشهر استانبول ترکیه جریان داشت، بدون کسب حتی یک مدال برای تیم ایران پایان گرفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، علی ارسلان و محمد مراد الیاسی، کشتی‌گیران جوان کشورمان که در وزن 59 کیلوگرم در این رقابت‌ها حضور داشتند به ترتیب با شکست مقابل کشتی‌گیران بلاروس و ترکیه از دور رقابت‌ها کنار رفتند.


حسن بابک مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی در مورد این رقابت‌ها گفت: ما با کشتی‌گیران تیم جوانان خود در این رقابت‌ها شرکت کرده‌ایم و مبارزه آن‌ها با کشتی‌گیران برتر جهان می‌تواند میدان بسیار خوبی برای این کشتی‌گیران باشد.

5 نماینده کشورمان هم در روز دوم در چهار وزن دوم به مصاف رقبای خود رفتند که در وزن 66 کیلوگرم پرهام قنبری در دور نخست مقابل آرسن ارالیف از قرقیزستان سه اخطاره شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 75 کیلوگرم پیام بویری در دور نخست والری پالنسکی از بلاروس را شکست داد و در دور دوم نیز ادلان آکیف از روسیه را مغلوب کرد، اما در دور بعد در حالی که 6 بر 5 از حریف ترک خود پیش بود، داوران وی را سه اخطاره کردند. بویری با شکست مقابل این حریف ترک در مسابقه رده‌بندی نیز مقابل کشتی‌گیر آذربایجانی سه اخطاره شد و به مقام پنجم رسید.

در وزن 85 کیلوگرم مسعود مرادی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف سبان کارتاش از ترکیه رفت و با شکست مقابل وی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 130 کیلوگرم آرمان نظری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم حامی حسن از لبنان را شکست داد، اما در دور سوم مقابل آتیلا گوزل از ترکیه شکست خورد. نظری در گروه شانس مجدد نیز با شکست از کشتی‌گیر بلاروسی هشتم شد. سجاد مولایی، دیگر نماینده کشورمان در این وزن پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل امین اوزترک از ترکیه شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

رده‌بندی اوزان هشت گانه به شرح زیر است:

59 کیلوگرم: 1- مینگیان سیمینوف (روسیه) 2- سوسلان دایروف (بلاروس) 3- دیمیتری تسیمدالیوک (اوکراین) و رحمان بلیچی (ترکیه) 5- فاتح اچونچو (ترکیه) و انس باشار (ترکیه)

66 کیلوگرم: 1- آتاکان یوکسل (ترکیه) 2- المرات تاسمرادوف (ازبکستان) 3- زائور کاباتوف (روسیه) و آنتونی ماماگیشویلی (گرجستان)

71 کیلوگرم: 1- رسول چونایف (آذربایجان) 2- میندیا تسولوکیدزه (گرجستان) 3- رستم علی اف (آذربایجان) و یونس اوزل (ترکیه) 5- یوسف آرزومانوف (ترکیه) و رفیق عیوض اوغلو (ترکیه)

75 کیلوگرم: 1- امره کوش (ترکیه) 2- رشید کوچیف (قزاقستان) 3- عثمان کوشه (ترکیه) و الوین مورس‌علی‌اف (آذربایجان) 5- پیام بویری (ایران)

80 کیلوگرم: 1- ویکتور ساسونوسکی (بلاروس) 2- تورنیکه ژاماشویلی (گرجستان) 3- سلجوق جبی (ترکیه) و بخان اوزدیف (روسیه) 5- علی چنگیز (ترکیه) و بکسات مالاکانوف (قرقیزستان)

85 کیلوگرم: 1- جاوید حمزاتوف (بلاروس) 2- شهریار ممدوف (آذربایجان) 3- احمت ایلدریم و متهان باشار (ترکیه)

98 کیلوگرم: 1- جنگ ایلدیم (ترکیه) 2- آلن الکسیوس (رومانی) 3- سوسو جابیدزه (گرجستان) و سامان طهماسبی (آذربایجان) 5- سلیمان دمیرچی (ترکیه) و دوگان ایلماز (ترکیه)

130 کیلوگرم: 1- رضا کایالپ (ترکیه) 2- آتیلا گوزل (ترکیه) 3- امین اوزترک (ترکیه) و کریل گریشچنکو (بلاروس)

 

منبع: همشهری آنلاین