اولین جلسه سه‌جانبه میان نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال۹۳ تشکیل شد و شرکای اجتماعی دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

معاون روابط کار وزارت کار از طراحی و تدوین مدل جدید تعیین مزد از ابتدای سال آینده خبر داد و پیشنهاد کرد که به کارگران زیر 30سال یک مقدار حقوق و به بالای 30سال حقوق دیگری تعلق گیرد.حسن هفده‌تن با اشاره به اینکه در سال92 اگر حقوق کارگران 487هزار تومان بود، برای کارفرمایان بالغ بر 900هزار تومان هزینه دربرداشت تأکید کرد:

باید عوامل تشکیل‌دهنده هزینه‌های تولید را کارشناسی کنیم تا بتوانیم زیرساخت مناسب برای تحقق کارشایسته را فراهم کنیم و با برگزاری کارگروه‌های ویژه باید به سمت کاهش نرخ بیکاری و کاهش هزینه‌های کارفرما قدم برداریم. حسن طایی، معاون اشتغال وزارت کار نیز با اعلام اینکه در سال‌های آینده تا 10 میلیون نفر آماده ورود به بازار کار می‌شوند، گفت: باید به سمت تعیین حداقل دستمزد کارآمد پیش برویم. ولی‌الله صالحی، نماینده کارگران در شورای‌عالی کار هم به‌همشهری گفت: در جلسه اول بحث‌های کلی مطرح شد اما موضع مشخص ما عمل به قانون کار و ماده41 است که می‌گوید: افزایش دستمزد براساس نرخ تورم باشد. میزان رشد قیمت‌ها در سبد معیشتی کارگران هم در حال برآورد است که در جلسه آینده به شرکای کار اعلام می‌کنیم.

منبع: همشهری آنلاین