همشهری آنلاین: نخستین موزه اسلامی استرالیا در ماه مارس گشایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا به نقل از آسو شیتدپرس، کشور پهناور استرالیا که بخش قابل توجهی از جمعیت آن مسلمان هستند، به همت چند سازمان غیردولتی اسلامی صاحب نخستین موزه اسلامی می‌شود.

این موزه با بودجه‌ای بالغ بر 10 میلیون دلار در قالب 14 گالری در شهر ساحلی «تورنبری» استرالیا راه‌اندازی خواهد شد که در این میان حدود 20 درصد از هزینه ساخت و راه‌اندازی آن توسط دولت استرالیا و مابقی توسط چند سازمان غیردولتی اسلامی و چند کشور عربی حاشیه خلیج‌فارس تامین شده است.

نخستین موزه اسلامی استرالیا در یک ساختمان دو طبقه سبک معماری متفاوت در تاریخ سوم مارس به صورت رسمی افتتاح خواهد شد و در آن علاوه‌بر تاریخ دین اسلام از زمان ظهور در عربستان و آشنایی بازدیدکنندگان با پیامبر اسلام و شیوه زندگی ایشان‌، اطلاعات جامعی از آداب و رسوم مسلمانان، تمدن اسلامی و پیشرفت‌های آنها طی قرن‌ها در علوم مختلف از جمله ستاره شناسی، پزشکی‌، ریاضیات، نجوم و آثاری از نخستین مسلمانان استرالیا با قدمتی حدود سه قرن به نمایش درآمده است.

نخستین مسلمانان استرالیا تاجرانی بودند که حدود سال 1700 میلادی در بخش‌هایی از اندونزی فعلی زندگی کرده و با بومیان استرالیا تجارت می‌کردند و سپس در این کشور ساکن شدند.

منبع: همشهری آنلاین