تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹

همشهری آنلاین: حسین پارسایی با اشاره به اجرای نمایش موزیکال «اولیور توئیست» در پاییز سال آینده در تالار وحدت از حضور بازیگران حرفه ای و همچنین نوجوانی که تسلط به نواختن ساز نیز داشته باشند در این اثر نمایشی خبر داد.

به گزارش مهر، حسین پارسایی با اشاره به آغاز پیش‌تولید نمایش موزیکال «اولیور توئیست» گفت: قرار است نیمه پاییز 93 نمایش موزیکال «اولیور توئیست» را در تالار حافظ به صحنه ببرم و در حال حاضر مراحل اولیه پیش‌تولید این اثر نمایشی آغاز شده است.

با چند نویسنده که تجربه تبدیل متون اینچنینی به نمایشنامه را داشته‌اند در حال صحبت هستم تا در نهایت یکی از این هنرمندان برای نگارش این اثر دست به کار شود.

وی افزود: نویسنده در این کار باید سر تمرین‌ها حضور داشته باشد تا بتواند ایده‌های اجرایی بازیگران را به شکل اتودهای نمایشی درآورد.

در این نمایش موزیکال کلام در کنار ترانه و موسیقی قرار گرفته است. این رمان یکی از شاهکارهای چارلز دیکنز به حساب می‌آید که اکثر مردم دنیا یا آن را خوانده و یا نسخه تصویری آن را دیده اند.

در کشورهای مختلف دنیا نیز اقتباس از این اثر برای اجرای یک اثر نمایشی انجام شده است، بنابراین تبدیل این اثر عظیم به نمایش روند طولانی را می‌طلبد.

این کارگردان تئاتر یادآور شد: در این نمایش از بازیگران و نوازندگان نوجوانی هم برای صحنه های یتیم‌خانه و بچه های خیابانی بهره گرفته می‌شود که آموزش آنها برای مسلط شدن به بدن و بیان 6 تا 9 ماه به طول خواهد انجامید.

همچنین در بخش بازیگران بزرگسال هم از بازیگران حرفه ای آشنا به موسیقی استفاده خواهیم کرد.

کارگردان «بانوی آب و آینه» درباره طراحی صحنه این اثر نمایشی توضیح داد: مطمئنا دکور عظیمی برای این نمایش طراحی خواهد شد که احتمالا به شکل پرتابل ساخته و طراحی می‌شود.

در این نمایش شاهد اجرای موسیقی و نمایش در کنار هم هستیم و بخشی از موسیقی نیز به صورت زنده و توسط بازیگران روی صحنه اجرا خواهد شد.

پارسایی در پایان صحبت هایش متذکر شد: تلاش می‌کنیم این نمایش دو اجرا هم در جشنواره سی وسوم تئاتر فجر داشته باشد.

تمرین ها از 15 فروردین آغاز خواهد شد و امیدوارم که بتوانیم حق مطلب را در مور این رمان بزرگ ادا کنیم چون «اولیور توئیست» در خاطره همه مردم ایران وجود دارد و همه آن را دوست دارند.

پارسایی پیش از این در مقام کارگردان نمایش‌هایی نظیر «قصیده بلند باران»، «بانوی آب و آینه»، «خواهرانه به وقت خیرزان»، «این فصل را با من بخوان» و ... را به صحنه برده است.

منبع: همشهری آنلاین