تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳

همشهری آنلاین: هنرمند نقاشی با استفاده از شمع و دود طراحی‌های بسیار واقع‌گرایانه‌ای خلق کرده‌است که به راحتی می‌توان آنها را با عکس اشتباه گرفت.

 

 

براساس گزارش میل‌آنلاین، میشائیل فنل هنرمند نقاشی است که برای خلق پرتره‌های واقع‌گرایانه‌اش از تکنیکی شگفت‌انگیز استفاده می‌کند: وی پرده بوم را به صورت افقی از سقف آویزان کرده و با استفاده از شعله شمع از سوژه‌هایش طراحی می‌کند.

در حقیقت وی از شمع و شعله‌‌اش به عنوان قلمو و رنگ برای طراحی روی بوم‌های یک‌متری معلق از سقف استفاده می‌کند. وی 15 سال پیش و با دیدن نقش و نگاری که ذرات کربن بر کف استودیوی نقاشی از خود به جا می‌گذارند به دوده و دود علاقمند شد.

این نقاشی‌های دودی درشرایطی خلق می‌شوند که بوم نقاشی بالای سر فنل آویزان است و وی شعله شمع را به اندازه‌ای به سطح بوم نزدیک می‌کند که ذرات کربنی موجود در دود شمع با سطح سفید بوم برخورد کرده و از خود اثری به جا می‌گذارند. علاوه بر دود، فنل برای ایجاد نقش روی بوم از کاردک و دستهایش نیز استفاده می‌کند تا دوده‌های اضافی را از روی بوم برداشته و به آنها حالت دهد.

فنل با استفاده از این تکنیک نقاشی از موسیقیدانان، داستان‌نویسان و ستاره‌های ورزشی طراحی کرده و آنها را با قیمتی درحدود سه هزار تا پنج‌هزار پوند به فروش رسانده‌است. به گفته فنل،‌ به دلیل متحرک بودن شعله شمع و طبیعت دود، طرح‌ها باید روی بوم‌های بزرگ خلق شوند. 

منبع: همشهری آنلاین