همشهری آنلاین: تماشاچیان رقابت‌های المپیک زمستانی سوچی، جدا از صحنه‌های هیجان‌انگیز ورزشی که طبیعت رقابت‌های المپیک‌است، از دیدن صحنه‌ای دیگر در میان رقابت‌ها هیجان‌زده می‌شوند.

براساس گزارش CNN، این پدیده هیجان‌انگیز چیزی نیست به‌جز چهره خود تماشاگران که به صورت برجسته روی دیوار متغییر رایانه‌ای یا مورفینگ به ارتفاع 8 متر در ورودی پارک المپیک نمایش داده می‌شود. این بنا اولین چیزی‌است که پیش از ورود به داخل پارک المپیک دیده می‌شود.

در این پارک هفت غرفه عکاسی وجود دارد که در این غرفه‌ها پنج سری دوربین تصاویری سه‌بعدی از چهره تماشاگران را به ثبت رسانده و به این دیوار انتقال می‌دهد و در این دیوار از طریق 11 هزار پیستون که روی هریک چراغ‌های LED نصب شده‌است، تصویر افراد به صورت برجسته نمایش داده می‌‌شود.

این پروژه با همکاری شرکتی به نام iart و حضور اسکات ایتون، مجسمه‌ساز دیجیتالی که با شرکت‌های پیکسار و لوکاس‌فیلم همکاری دارد انجام شده‌است. ایتون در این پروژه به عنوان مدیر پروژه حضور داشته و نرم‌افزاری را طراحی کرده تا هر صورت در زاویه مخصوصی نمایش داده شود.

هربار سه چهره روی این دیوار چهره‌نگار نمایش داده می‌شود و هر 20 ثانیه یک‌بار این چهره‌ها تغییر می‌کنند. ارتفاع هرچهره هشت متر است. ابتدا قرار بود این چهره‌های برجسته به صورت رنگی نمایش داده شوند، اما طراحان این پروژه احتمال دادند افراد با دیدن چهره‌ای رنگی و غول‌پیکر از خود دچار وحشت شوند،‌از این رو چهره‌ها به صورت تک‌رنگ نمایش داده می‌شوند.

منبع: همشهری آنلاین