با گذشت بیشتر از ۴‌ماه از رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در لهستان، سرانجام مربیان تیم ملی بزرگسالان انتخاب شدند.

فدراسیون وزنه‌برداری که پس از این رقابت‌ها با چالشی بزرگ به نام استعفای باقری روبه‌رو شد، در نهایت از کوروش باقری گذشت تا به هادی پانزوان و بهمن زارع برسد. برخلاف معمول پانزوان و زارع هر دو قرار است نقش سرمربی تیم ملی را ایفا کنند. پانزوان در این رابطه می‌گوید: «من و آقای زارع 8سال کنار هم بودیم، چه زمانی که خودم وزنه می‌زدم و چه زمانی که به کادر مربیگری اضافه شدم، سال‌ها از تجربیات آقای زارع استفاده می‌کردم و حرفش برای من حجت است. من و زارع هیچ مشکلی با یکدیگر نداریم و تفکرات ما هم در تمرین و هم در مسابقه به یکدیگر نزدیک است. بنابراین طی صحبتی که شد پیشنهاد این بود اگر می‌خواهیم کار را در تیم ملی شروع کنیم ما 2نفر می‌توانیم کنار هم باشیم و یک سری کارها را من انجام می‌دهم و یک سری از کارها را آقای زارع.»

این مربیان قرار است تیم ملی را در بازی‌های آسیایی اینچئون و رقابت‌های جهانی 2014هدایت کنند. در مربیگری تجربه بهمن زارع بیشتر از پانزوان است. زارع پیش‌تر در رقابت‌های جهانی 2007، المپیک 2008و رقابت‌های قهرمانی آسیا 2008سرمربی تیم ملی بود. جالب اینکه سال 2007 زمانی که تیم ملی به مسابقات جهانی تایلند اعزام شد هادی پانزوان و کوروش باقری دستیاران زارع بودند. در این دو سال نفراتی چون محمدعلی فلاحتی‌نژاد، اصغر ابراهیمی، محسن بیرانوند، رشید شریفی، سهراب مرادی، نواب نصیرشلال، بهداد سلیمی، رسول تقیان و کیانوش رستمی حضور داشتند. زارع البته در المپیک 2004هم به‌عنوان دستیار سرمربی بلغاری در آتن حضور داشت.

نام هادی پانزوان اما بیشتر یادآور مدال نقره‌اش در بازی‌های آسیایی 2002بوسان است. او البته 20سال پیش در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در مغولستان مدال برنز گرفت و در سال‌های 2002و 2003همراه با دیگر نفرات نسل طلایی وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های جهانی در دسته 85کیلوگرم روی تخته رفت. پانزوان در سال‌های اخیر به‌عنوان مربی در لیگ داخلی فعالیت می‌کرد. حسین رضازاده، رئیس فدراسیون درباره انتخاب این دو مربی می‌گوید: «در این مدت جلسات متعددی در فدراسیون برگزار شد و خودم به شخصه با تنی چند از کارشناسان و پیشکسوتان وزنه برداری صحبت کردم تا بهترین تصمیم گرفته شود. در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که بهمن زارع و هادی پانزوان بهترین گزینه‌ها برای هدایت تیم ملی هستند. هر دوی این نفرات، جزو مربیان با تجربه و تحصیل‌کرده‌ وزنه‌برداری هستند و با حمایت فدراسیون می‌توانند از پس مسئولیت هدایت تیم ملی بربیایند.»

حذف توکلی

بهمن زارع و هادی پانزوان در شرایطی مربیان تیم ملی شدند که کمتر کسی فکر می‌کرد آنها دوباره بتوانند به کادرفنی تیم ملی برسند. اکنون این پرسش مطرح است که فدراسیون چگونه به نام این افراد رسید؟ کوروش باقری، سرمربی تیم ملی در سال‌های اخیر که افتخارات بسیاری در دوران مربیگری‌اش به‌دست آورد، به‌دلیل اختلاف با 5ملی‌پوش المپیکی و به‌دلیل هجمه انتقاد‌ها بعد از رقابت‌های جهانی استعفا کرد. گرچه رضازاده با استعفای او موافقت نکرد و سعی کرد که این مربی را همچنان در تیم ملی حفظ کند، باقری رسما اعلام کرد که دیگر نمی‌تواند همراه تیم ملی باشد. شاید یکی از دلایل آن تصمیم غیرمنتظره فدراسیون در مورد حضور حسین توکلی به‌عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان و جوانان بود. توکلی، بزرگ‌ترین منتقد باقری و بزرگ‌ترین حامی ملی‌پوشان المپیکی به فدراسیون نزدیک شده بود و همین دلیل مناسبی بود که می‌توانست سرمربی موفق تیم ملی را متقاعد به کناره‌گیری کند.

با رفتن باقری به‌نظر می‌رسید توکلی سرمربی تیم ملی شود؛ به‌خصوص اینکه ملی‌پوشان المپیکی منتظر چنین اتفاقی بودند. گفته می‌شود روابط نزدیک توکلی با ملی‌پوشان المپیکی سبب شد که او سرمربی تیم ملی نشود. زیرا مسئولان فدراسیون از این هراس داشتند که توکلی به ملی‌پوشان المپیکی میدان دهد و از بقیه استعدادها غافل شود. در عین حال، دلیل دیگری هم بود که توکلی را از تیم ملی دور کند و آن سابقه مربیگری همزمان باقری در تمام رده‌های سنی بود. در این سال‌ها انتقادهای بسیاری از این موضوع می‌شد و مسئولان فدراسیون به این نتیجه رسیدند که روی پانزوان و زارع حساب کنند. بدین‌ترتیب، اردوی تیم ملی 9اسفند با حضور این دو مربی شروع خواهد شد.