همشهری آنلاین: 6 نفر از صلح‌بانان سازمان ملل متحد بر اثر انفجار در جنوب لبنان، در نزدیکی مرز سرزمین‌های اشغالی کشته شدند.

به گزارش یی بی سی، این انفجار در نزدیکی شهر خیام در جنوب لبنان و در مسیر ستونی از خودروهای زرهی متعلق به یک گردان نظامی اسپانیایی روی داد .

سه تن از صلح‌بانان کشته شده کلمیبایی و سه نفر دیگر اسپانیایی بوده‌اند. در این حادثه چندین نفر نیز مجروح شدند.

تاکنون هیچکس مسئولیت حادثه را به عهده نگرفته است. اما وزیر دفاع اسپانیادر این باره ادعا کرده است: این "حمله‌ای از پیش برنامه ریزی شده بود."

خوسه انتونیو الونسو وزیر دفاع اسپانیا همچنین در اظهاراتی که در روزنامه ال‌موندو انتشار یافت، گفت: این حادثه بر اثر انفجار خودرویی که 50 کیلو مواد منفجره در آن کار گذاشته شده بود، به وقوع پیوسته است.

الونسو که در پایگاه سروانتس، مقر اصلی نیرو‌های اعزامی اسپانیا به لبنان سخن می‌گفت، افزود: این خودرو یک رنوی اکسپرس بود که پلاکش دست کاری شده بود. این مساله فرضیات را درباره انتقال این خودرو از خارج به لبنان افزایش داده است.

طی یک سال گذشته انفجار بمب های خوشه‌ای یا مین‌های منفجر نشده‌ای که در سراسر منطقه پراکنده است به قیمت جان 24 نفر تمام شده است.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد از سال 1978 در لبنان استقرار یافته اند اما در سال گذشته پس از پایان جنگ 34 روزه (جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان)  تعداد نیرو‌های این سازمان در جنوب لبنان افزایش یافته‌اند.در حال حاضر نزدیک به 11 هزار سرباز حافظ صلح، در منطقه مستقرند که اکثر آنان را صلحبانان فرانسوی، اسپانیایی، و هندی تشکیل می دهند.

سازمان ملل متحد می‌گوید هیاتی را برای بررسی علل حادثه به محل اعزام کرده است.