همشهری آنلاین: مسئول ستاد بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور گفت: چهار هزار و ۷۸ بانوی خیر مدرسه‌ساز در کشور فعالیت می‌کنند که حداقل یک و حداکثر ۳۰ مدرسه ساختند.

به گزارش فارس، خدیجه نیزاری، مسئول ستاد بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور  درباره بانوان خیر مدرسه‌ساز اظهار داشت: چهار هزار و 78  بانوی خیر مدرسه‌ساز در کشور فعالیت می‌کنند که البته این آمار مربوط به اردیبهشت سال جاری است که در حال حاضر این آمار 100 درصد بالاتر است و این خیرین حداقل یک و حداکثر 30 مدرسه ساختند.

وی ادامه داد: حدود 25 درصد مدارس خیر ساز توسط بانوان ساخته شده است و 17 درصد از خیرین بانوان هستند و تأثیری که بانوان روی همسران خود دارند و آنها را تشویق می‌کنند، بسیار تأثیرگذار است.

نیزاری افزود: بیشترین خیرین در تهران هستند؛ یعنی بانوان خیر در تهران مناطق محروم کشور را تقبل می‌کنند؛ به عنوان مثال در تهران خانم سعیده تهرانی 19 پروژه در مناطق محروم ساخته است و حدود 50 سال سن دارد.

وی به نمونه‌های دیگر اشاره کرد و گفت: خانمی داشتیم که باردار بود و به نیت فرزندش مدرسه ساخت.

مسئول ستاد بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه مادران شهدا در این خصوص مشارکت فراوانی دارند، افزود: در استان هرمزگان زمانی که امریکا هواپیمای مسافربری کشورمان را مورد هدف قرار داد، مادری با دیه فرزند شهیدش با ذوق و شوق فراوان مدرسه ساخت.

وی نمونه دیگری را برشمرد و ادامه داد: مادر شهیدی اندوخته چندین ساله فرزندش را جمع کرده بود و به همراه ارثی که اگر زنده بود، نصیبش می شد، مدرسه ساخت.

مسئول ستاد بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور در خصوص اقدامات انجام شده برای افزایش مشارکت بانوان در مدرسه‌سازی افزود: بنده 15 سال است که به طور افتخاری این مسئولیت را بر عهده دارم و دو پروژه نیز در استان چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی ساختم.

وی ادامه داد: در 31 استان مسئول ستاد بانوان خیر مدرسه‌ساز داریم و جشنواره شانزدهم خیرین مدرسه‌ساز استانی آقایان و بانوان از 18 اردیبهشت به مدت یک‌ماه به صورت مشترک برگزار می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین