گروه سیاسی: نخستین جلسه بررسی راهکارهای تسریع در اجرایی شدن مصوبات سفرهای استانی عصر دوشنبه چهارم خرداد به ریاست رئیس‌جمهوری تشکیل شد.

در این جلسه که با حضور وزیران نیرو ، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کار و امور اجتماعی ، راه و ترابری و رئیس سازمان تربیت بدنی و جمعی از استانداران برگزار شد، برای رفع برخی موانع و تسریع در اجرای مصوبات مربوط به طرحهای بزرگ و اثر گذار در حوزه های سدسازی، آبرسانی، تامین برق، اشتغالزایی، بهداشت و درمان و حمل و نقل بحث و تبادل نظر شد و تصمیماتی اتخاذ گردید.

محمود احمدی نژاد در این جلسه ضمن قدردانی از تلاشهای وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو ، راه و ترابری،کار و امور اجتماعی و سازمان تربیت بدنی در راستای اجرای مصوبات استانی و خدمت رسانی به مردم، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید با سرعت ، تلاش و پیگیری موارد تصویب شده در جلسات هیات دولت در استانها را در موعد مقرر عملیاتی کرده و به پایان برسانند.

در آغاز این جلسه علی سعیدلو، معاون اجرایی رئیس جمهوری نیز با ارایه گزارشی از سفرهای استانی خاطر نشان کرد: در مجموع 6 هزار مصوبه و توافق نامه در جریان سفرهای استانی برای توسعه عمران و آبادانی شهرها و رفع محرومیت ها به تصویب هیات وزیران رسید که بلافاصله مراحل اجرایی آنها آغاز شده است.