همشهری آنلاین: محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در دیدار سیف الهادی مدیرعامل خبرگزاری اندونزی (آنتارا)، برای اعزام گروهی از خبرنگاران ایرانی به اندونزی یا حضور خبرنگاران این کشور در ایران اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایرنا، محمد خدادی در این دیدار، رابطه دو خبرگزاری را از لحاظ تبادل خبر و ملاقات دو جانبه بسیار صمیمی و نزدیک توصیف کرد و گفت: ما تمایل داریم واقعیت‌ها را از نزدیک معرفی کنیم تا اخبار به صورت مستقیم به دست مردم برسد.

خدادی با بیان اینکه مشکل اصلی، عدم اطلاع‌رسانی صحیح است و رسانه‌های غربی واقعیت‌ها را منعکس نمی‌کنند، افزود: این امر باعث ایجاد شکاف زیادی بین مسلمانان می‌شود و ما باید این شکاف را از میان برداریم.

وی با تاکید بر اهمیت نقش اطلاع‌رسانی، به سابقه 80 ساله ایرنا اشاره کرد و اظهار داشت: این خبرگزاری 70 دفتر در داخل و 15 دفتر در خارج از کشور دارد. علاوه بر این، شش دانشکده خبر نیز در سراسر ایران وجود دارد و موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران نیز در این حوزه فعالیت می‌کند.

خدادی به راه‌اندازی سازمان خبرگزاری دی هشت (D8) در ترکیه با حضور هشت خبرگزاری ایران، اندونزی، ترکیه ، مالزی، نیجریه، بنگلادش، پاکستان و مصر در سال 93 اشاره کرد و گفت: مایل هستیم در بخش مولتی‌مدیا و تبادل عکس همکاری داشته باشیم.

مدیرعامل ایرنا همچنین خواهان تبادل تجربیات با این خبرگزاری اندونزیایی شد و افزود: ما هر چه بیشتر به هم نزدیک شویم، بیشتر از یکدیگر حمایت خواهیم کرد و به این ترتیب، می‌توانیم اهمیت خود را در منطقه بیشتر کنیم.

سیف الهادی مدیرعامل خبرگزاری اندونزی (آنتارا) نیز به نقاط مشترک و شباهت‌های دو کشور دوست اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌ها در ایران بسیار زیاد است و ما باید از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کنیم.

وی با تاکید بر نقش مهم رسانه‌ها، اظهار امیدواری کرد که در بحث تبادل عکس و مولتی‌مدیا، هر دو خبرگزاری همکاری‌های نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

منبع: همشهری آنلاین