گروه حوادث: اعضای ۲باند که دست به سرقت از ۴۶ خانه و مغازه در استان مرکزی زده بودند از سوی پلیس دستگیر شدند. یکی از باندها از ۲ سارق سابقه دار تشکیل شده بود که در مدت ۳ساعت به ۱۴مغازه در اراک دستبرد زدند.

نخستین باند از 2سارق و 3مالخر تشکیل شده بود. سارقان که از مجرمان سابقه‌دار بودند علاوه بر مغازه‌های لاستیک‌فروشی و تعویض روغنی در حاشیه شهر اراک، به خانه‌هایی که کسی در آنها نبود نیز دستبرد می‌زدند. آنها شب هنگام، زمانی که مغازه‌ها تعطیل و خیابان‌ها خلوت بود، راهی سرقت می‌شدند و بعد از تخریب قفل در ورودی وارد محل سرقت شده و اثاثیه و اموال باارزش را می‌دزدیدند.

درحالی‌که سرقت‌های آنها ادامه داشت، سرانجام سرنخ‌هایی از یکی از دزدان به‌دست آمد و مأموران متوجه شدند که یک پای ثابت سرقت‌های صورت‌گرفته، مجرم سابقه‌داری است که پیش از این هم از سوی پلیس استان دستگیر و راهی زندان شده بود. مخفیگاه این مرد در یکی از استان‌های همجوار شناسایی شد و کارآگاهان با دریافت دستور قضایی راهی آنجا شدند و وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. متهم در جریان بازجویی‌ها خود را بی‌گناه دانست اما کشف اموال مسروقه در خانه‌اش، چاره‌ای جز اعتراف برایش باقی نگذاشت و او در نهایت به سرقت از 12مغازه اعتراف و 3خریدار اموال مسروقه را نیز در همان شهر معرفی کرد.

با اعترافات این مرد، 3مالخر دستگیر شدند اما این پایان ماجرا نبود، چرا که بررسی‌های پلیس نشان می‌داد که متهم سرقت‌های دیگری را هم مرتکب شده است. او در ادامه بازجویی‌ها مدعی شد که با همدستی یک مجرم سابقه دار دیگر به چند خانه نیز دستبرد زده‌ است. با اعترافات او، همدستش نیز دستگیر شد و هردو سارق در بازجویی‌ها به دستبرد به 32خانه و مغازه و سرقت اموالی به ارزش 800میلیون تومان اعتراف کردند. سردار عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان این خبر گفت: اعضای این باند همگی اهل یکی از استان‌های همجوار بودند که برای اجرای سرقت‌هایشان، ابتدا مغازه و منزل مورد نظر را چند روزی کنترل می‌کردند و سپس با تهیه لوازم مخصوص برای ورود به آن، در طول شب به آنجا می‌رفتند و دست به سرقت می‌زدند. وی افزود: متهمان انگیزه خود از سرقت‌ها را تهیه پول خرید مخدر شیشه عنوان کردند و در بازرسی از مخفیگاه آنها مقداری لوازم مسروقه کشف شد.

14سرقت در 3ساعت

اعضای دومین باند نیز 2مجرم حرفه‌ای بودند که دست به سرقت از مغازه‌هایی با شیشه‌های سکوریتی می‌زدند. آنها در یک روز و در 3ساعت به 14مغازه در شهر اراک دستبرد زدند و در این سرقت‌ها فقط پول دزدیدند. سرهنگ احمدی، رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی درخصوص این باند گفت: متهمان سرقت‌هایشان را در بعد ازظهر و زمانی انجام دادند که خیابان‌ها خلوت و مغازه‌ها تعطیل بود. آنها با شگردی خاص، قفل مغازه‌ها را تخریب می‌کردند و پس از ورود به آنجا پول‌ها را می‌دزدیدند. اعضای این باند در جریان سرقت‌هایشان از 7هزار تومان تا 8میلیون تومان از هرمغازه‌ سرقت کردند که در جریان تحقیقات پلیس دستگیر شدند.

منبع: همشهری آنلاین