در بخش اول ماهنامه روابط عمومی و پس از سرمقاله که به قلم جواد قاسمی مدیر مسئول ماهنامه با عنوان لزوم تشکیل اتحادیه انجمنهای روابط عمومی به رشته تحریر درآمده است؛ گزارشی از انتخابات هشتمین دوره هیات مدیره و بازرس انجمن روابط عمومی ایرانی و همچنین معرفی مسئولان کمیتههای تخصصی انجمن، به چاپ رسیده است.
در ادامه، به پروندههای اختصاصی ماهنامه روابط عمومی پرداخته شده و در اولین بخش با موضوع استفاده از مهارتهای زبان بدن در روابط عمومی عناوین زیر منتشر شده است.
- زبان بدن؛ لازمه برقراری ارتباطات اثربخش- سخنرانی میرکمال نصیری در نشست ماهیانه انجمن روابط عمومی ایران
- بهره گیری روابط عمومی¬ها از ارتباطات غیرکلامی- یادداشت حسن نصیری قیداری
- برای موفقیت در ارتباطات از زبان بدن استفاده کنیم- یادداشت مریم روستایی
- زبان بدن در نزد سیاستمداران- مقاله مهدی فولادگر
بخش دوم ماهنامه به پرونده تخصص گرایی در روابط عمومی اختصاص یافته است.
عناوین اصلی این پرونده شامل موارد زیر است.
- مهندسی مجدد سازمان و روابط عمومی- یادداشت دکتر اسماعیل قدیمی
- روابط عمومی حرفهای می تواند موجب رونق کسب و کار شود- مصاحبه با دکتر حسین وظیفه دوست (رئیس انجمن علمی بازاریابی)
- مرزی بین حرفهای گرایی و تخصص گرایی وجود ندارد- مصاحبه با دکتر داوود زارعیان
- نیاز روابط عمومیها به خانه تکانی- مصاحبه با دکتر اکبر نعمت اللهی
- تخصص گرایی؛ به کارگیری افراد متخصص در جایگاه مناسب- یادداشت ابراهیم کاظم پور
- مردم را دریاب، ابزار بهانه است- یادداشت محمد فاضل بیدگلی
- تخصص گرایی در روابط عمومی، از حرف تا عمل- مقاله دکتر حسین امامی
- تخصص گرایی با استفاده از فناوریهای نوین معنی پیدا میکند- مصاحبه با دکتررسول اکبری
- دانش، مهارت و توانایی؛ اصول تخصص گرایی در روابط عمومی- یادداشت دکتر راضیه ذوالنوریان
- تغییرات مداوم مدیران؛ مانع بزرگ حرفهای گرایی- مصاحبه با دکتر علی گرانمایهپور
بخش سوم ماهنامه روابط عمومی در برگیرنده پروندهای با موضوع آسیب شناسی تعامل روابط عمومی ها و رسانه ها است.
- مصاحبه با دکتر محمد مهدی فرقانی با عنوان از استانداردهای حرفه¬ای فاصله گرفتهایم
- مصاحبه با فریدون صدیقی با عنوان آسیبهای فراوان تعامل روابط عمومیها و رسانهها
و یادداشت دکتر ابراهیم جعفری با عنوان شفاف سازی اطلاعات؛ پاسخگویی صادقانه در این بخش آمده است.
بخش پایانی ماهنامه روابط عمومی (همچون شماره های قبل)، به موضوع آموزش و پژوهش اختصاص یافته است.
- نتایج یک تحقیق با موضوع: عوامل موثر بر استفاده اعتیاد آمیز از اینترنت در جامعه ایرانی- مقاله حمیدرضا عظیمی
- رسانههای امروزی و تاثیرات منفی آن بر دوران کودکی- محمد اسفندیاری
- معرفی دو کتاب با عناوین: استانداردهای روابط عمومی اثر دکتر یحیایی ایله¬ای و پرتال ایرانی اثر دکتر ضیایی پرور - توسط عادل میرشاهی
علاقه مندان میتوانند جهت دریافت شماره نود و یکمین شماره ماهنامه روابط عمومی و یا اشتراک ماهنامه، با شماره تلفن 88579726 تماس حاصل نمایند.