همشهری آنلاین: کلیات پیش‌نویس محورهای حمایت از پایان‌ نامه‌های طلاب و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حوزه مطالعات قرآنی در اولین جلسه کمیته سیاست‌پژوهی و برنامه‌ریزی امور پژوهشی قرآنی تصویب شد.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت علوم، دکتر مظفر شریفی، رئیس کمیته سیاست‌پژوهی و برنامه‌ریزی امور پژوهشی قرآنی در این باره گفت: مأموریت اصلی این کمیته، سیاست‌پژوهی و برنامه‌ریزی است و باید محتوای لازم برای کارگروه توسعه پژوهش قرآنی را فراهم کند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جایگاه مهم این کمیته در جهت‌دهی امور پژوهشی قرآنی بیان داشت: تحقق آینده‌ای روشن در پژوهش‌های قرآنی نیازمند ارزیابی متناوب است و لازمه این امر تدوین شاخص‌های کلی ارزیابی است.

وی افزود: در این جلسه کلیات محورهای حمایت از پایان‌ نامه‌های طلاب و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حوزه مطالعات قرآنی با قید اصلاحاتی به تصویب رسید و برای تصویب نهایی به کارگروه ارجاع شد.

شریفی از بررسی گزارش نسبت‌سنجی مقالات نشریات علمی قرآنی با مطالبات اسناد بالادستی خبر داد و ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد نزدیک‌تر شدن رویکرد مقالات نشریات علمی قرآنی با نیازهای مطالبات اسناد بالادستی باشیم.

منبع: همشهری آنلاین