گروه اقتصادی: افزایش تقاضا برای انواع شیرینی، شکلات و تنقلات در حالی زمینه سوءاستفاده و گرانفروشی برخی واحدهای صنفی را فراهم کرده که تشکل‌های صنفی با رد هرگونه افزایش رسمی قیمت‌ها خواستار گزارش تخلفات احتمالی توسط مردم هستند.

تازه‌ترین خبرها از تثبیت نرخ انواع شیرینی شب عید حکایت دارد و به گفته رئیس اتحادیه قنادان تهران گرچه این اتحادیه تنها قیمت 5قلم شیرینی پرمصرف را تعیین و ابلاغ کرده است اما با توجه به ثبات قیمت مواداولیه تولید هیچ مجوزی برای گرانی سایر اقلام داده نشده و هرگونه افزایش قیمت شیرینی تخلف است.

علی بهره‌مند نرخ هر کیلوگرم شیرینی‌تر در همه مناطق شهر تهران را 10هزارو 500 تومان، گل‌محمدی 8هزار تومان، زبان، برنجی و کره‌ای 9هزار تومان و کیک یزدی را 8هزار تومان اعلام کرد و به خبرنگار ما گفت: نرخ این محصولات در قنادی‌های درجه یک، 2یا 3و در مناطق مختلف یکسان است.

همچنین واحدهای صنفی ملزم به عرضه سایر اقلام کم مصرف شیرینی فاقد نرخ‌گذاری اتحادیه با قیمت‌های قبلی هستند و هرگونه افزایش قیمت شیرینی غیرقانونی و تخلف است. وی ادامه داد: از مصرف‌کنندگان می‌خواهیم هرگونه تخلف در قیمت و عرضه این محصولات را از طریق سامانه 124یا تلفن‌های 66944499 و66944400اتحادیه قنادان استان تهران گزارش دهند تا بررسی و با متخلفین برخورد شود.

منبع: همشهری آنلاین