همشهری آنلاین: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأسیس پژوهشکده نانوفناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان موافقت قطعی بعمل آورد.

به گزارش پایگاه رسمی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر محسن دوازده امامی، سرپرست پژوهشکده نانو فناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان با یادآوری اینکه فعالیت این پژوهشکده از سال 1388 آغاز شده است، گفت: با تأیید کمیته تخصصی پژوهشی و تصویب کمیته هماهنگی شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری، با این پژوهشکده موافقت قطعی بعمل آورد.

وی افزود: این پژوهشکده شامل سه گروه پژوهشی پوشش‌های نانو الیاف و نانو فیلترها، نانو پوشش‌های پیشرفته مقاوم و عایق و پوشش‌های نانوساختار و کامپوزیتی است.

وی با اشاره به اهداف تأسیس پژوهشکده نانوفناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان، اهمیت و اثرگذاری نانوفناوری در جامعه، ایجاد بستر مناسب به منظور اجرای پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی مرتبط با فناوری نانو و تلاش در جهت تولید علم و پژوهش در مرزهای دانش و انتشار نتایج به صورت مقالات علمی و ثبت اختراع (Patent) را از جمله اهداف تأسیس این پژوهشکده عنوان کرد.

دوازده امامی افزود: همکاری با مرکز محاسباتی پیشرفته دانشگاه جهت انجام محاسبات و شبیه‌سازی در زمینه نانو فناوری و مواد پیشرفته، تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و تدوین نقشه جامع نانو فناوری استان اصفهان از دیگر اهداف ایجاد پژوهشکده نانوفناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان است.

منبع: همشهری آنلاین