تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹

گروه ادب و هنر: باز شب چهارشنبه آخر سال از راه رسید و تلاش تلویزیون برای دور نگه داشتن مردم از خطرهای احتمالی خطرناک‌ترین شب سال، شدت گرفت. الان دیگر سال‌هاست یک مناسبت خاص به کنداکتور مناسبتی‌های تلویزیون افزوده شده است به نام «آخرین سه‌شنبه سال» و در آن هیجان‌انگیزترین و تازه‌ترین فیلم‌های روز جهان برای علاقه‌مندان به نمایش درمی‌آید.

 

فارغ از اینکه پخش این تعداد فیلم تماشایی از تلویزیون چقدر در کاهش آسیب‌های شب چهارشنبه آخر سال مؤثر است، با هم نگاهی می‌اندازیم به جدول پخش فیلم‌های امروز و امشب شبکه‌های مختلف تلویزیون.

شبکه یک: لوبیای سحرآمیز

فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن جک غول‌کش، ماشین‌ها1، بال‌ها، حاشیه اقیانوس آرام، لوپر، شجاع، نقشه فرار، سریع و خشن 6، گنج پنهان، ابری با احتمال بارش کوفته‌قلقلی، فرار از سیاره زمین و تام و جری و لوبیای سحرآمیز امروز (سه‌شنبه 27اسفند) روی آنتن می‌رود. «جک غول‌کش» برایان سینگر ساعت22 از شبکه یک پخش می‌شود. نیکلاس هولت، استنلی توچی و یوان مگرگور بازیگران این فیلم 114دقیقه‌ای هستند که با بودجه 185میلیون دلاری تولید شده است. جک غول‌کش داستان یک جوان روستایی است که برای فروش اسب و گاری به شهر می‌رود و از یک سرباز فراری در ازای اسب چند دانه لوبیا می‌گیرد. همان شب دختر پادشاه که از قصر فرار کرده به در خانه جک می‌رسد. لوبیا رشد می‌کند و خانه جک به آسمان می‌رود.

شبکه 2: رقابت تماشایی خودروها

انیمیشن «ماشین‌ها 1» به کارگردانی جان لستر ساعت 14:30 از شبکه2 روی آنتن می‌رود. لایتینگ مکوئین یک ماشین مسابقه خوش‌عکس است که همیشه برای پیروز شدن مسابقه می‌دهد. مکوئین در راه رسیدن به محل مسابقه‌های قهرمانی جام پیستون در کالیفرنیا برای مسابقه دادن با 2رقیب دیرینه به‌طور غیرمنتظره خود را در جاده 66 شهر رادیاتور اسپرینگ می‌یابد و با شخصیت‌های این شهر آشنا می‌شود. انیمیشن «بال‌ها» هم ساعت17:30 از همین شبکه پخش می‌شود.

شبکه 3: شکاف در کف اقیانوس

پس از دیدن انیمیشن جذاب شبکه2، می‌توانید به تماشای یک فیلم هیجان‌انگیز محصول 2013 در شبکه3 بنشینید که ساعت16:30پخش می‌شود. «حاشیه اقیانوس آرام» ساخته گی‌یرمو دل تورو داستان پدید آمدن یک شکاف در کف اقیانوس است. موجوداتی عظیم‌الجثه و دایناسورمانند از آن شکاف بیرون می‌آیند و به شهرهای حاشیه اقیانوس آرام حمله می‌کنند. رینکو کیکوچی، ادریس البا و چارلی هونام در این فیلم 131دقیقه‌ای و 190میلیون دلاری بازی کرده‌اند. حاشیه اقیانوس آرام در اکران جهانی 411میلیون دلار فروخت و از فیلم‌های موفق سال سینمای جهان بود.

شبکه 4: جهان در 60سال آینده

فیلم سینمایی «لوپر» ساخته ریان جانسن ساعت20:30 از شبکه4 روی آنتن می‌رود. داستان این فیلم 119دقیقه‌ای درباره آینده‌ای است که سفر در زمان اختراع شده ولی ارتکاب آن غیرقانونی است و فقط در بازار سیاه انجام می‌شود. لوپرها توسط اوباش استخدام می‌شوند تا به گذشته سفر کنند و افرادی را بکشند. ماجرای اصلی زمانی شروع می‌شود که یکی از لوپرها ماموریت می‌یابد به گذشته برود و خودش را بکشد. بروس ویلیس، جوزف گوردن لویت و امیلی بلانت بازیگران این اکشن جنایی علمی تخیلی سال2012 هستند که با 30میلیون دلار تولید شد و در دنیا 176میلیون دلار فروخت.

شبکه تهران: 3فیلم دیدنی

شهروندان تهرانی امروز احتمالا نمی‌توانند از پای تلویزیون تکان بخورند؛ نخستین فیلم انیمیشن «شجاع» است که ساعت12:30 پخش می‌شود و 3ساعت بعد نوبت می‌رسد به «نقشه فرار» میکائیل هافستروم با بازی آرنولد شوارتزنگر، سیلوستر استالونه و فیفتی سنت. حسن ختام فیلم‌های امروز شبکه تهران فیلم سینمایی «سریع و خشن 6» است به کارگردانی جاستین لین که ساعت 19روی آنتن می‌رود. وین دیزل، پل واکر و دایان جانسن بازیگران اصلی این فیلم هستند که همه آنها جز واکر فقید در قسمت بعد هم بازی می‌کنند.

منبع: همشهری آنلاین