گروه شهری: همزمان با شب چهارشنبه پایان سال ۵ هزار نیروی آتش‌نشان در قالب ۱۵۰۰ تیم در حالت آماده‌باش به سر خواهند برد.

به گفته فتح‌الله تیموری معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی، هماهنگی‌های لازم با شهرداران مناطق، محلات و همچنین سرای محلات شهر تهران برای شب چهارشنبه آخر سال انجام شده و براساس تجربیات سال‌های گذشته، در مناطقی که شهروندان بیشتری حضور خواهند داشت، تیم‌های بیشتری به‌صورت آماده‌باش مستقر می‌شوند.

همچنین اقدامات فرهنگی برای کاهش حوادث این شب از چندی پیش آغاز شده که نصب بنر ‌و بیلبوردهای شهری، پخش برنامه‌های مختلف تلویزیونی و... ازجمله این اقدامات است. تجهیز 300مدرسه تهران به کپسول اطفای حریق نیز از دیگر اقداماتی است که تیموری از آن خبر داد و گفت: 7هزار کپسول اطفای حریق نیز در میان خودروها و به‌ویژه تاکسی‌ها توزیع خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز از آماده‌باش تمامی ایستگاه‌های125 در شب چهارشنبه‌سوری خبر داد.سیدرضا خوشزاد در گفت‌وگو با شهرنوشت، با بیان اینکه در حوادث سه‌شنبه‌شب آخر سال بارها شاهد قطع عضو و حتی کوری افراد بوده‌ایم، گفت: مردم به این گمان که حادثه‌ای برای آنها رخ نمی‌دهد از طریق مواد محترقه حتی جان خود را از دست داده‌اند. نقص عضو و سوختگی بیشترین حوادث احتمالی در این ایام است.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی سال استفاده از مواد آتش زا برای سه‌شنبه‌شب آخر سال خطر زا خواهد بود، افزود: استفاده از کبریت و هرگونه مواد آتش زا ازجمله نفت و بنزین توسط کودکان و نوجوانان حادثه‌آفرین خواهد بود، پس در این روزها از استفاده از این وسایل و مواد محترقه خودداری کنید.مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره تهیه و استفاده از مواد محترقه‌ای که در شرایط مساعد و هنگام جابه‌جایی منفجر می‌شوند، تصریح کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم کودکان و نوجوانان خود را از خطرات و پیامدهای بازی کردن با آتش، ترقه و مواد محترقه آگاه کنند زیرا سهل‌انگاری در این موضوع حوادث جبران‌ناپذیری به‌وجود خواهد آورد.

منبع: همشهری آنلاین