همشهری آنلاین: منابع نظامی سوری از ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه در حومه لاذقیه و هلاکت صدها تروریست طی روزهای گذشته از جمله منطقه موسوم به نقطه ۴۵ و حمایت گستره ارتش ترکیه از تروریست‌هایی که به لاذقیه حمله کردند خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: ارتش سوریه به طور کامل بر نقطه 45 در حومه لاذقیه مسلط شده و بیش از 200 تروریست را در این منطقه به هلاکت رسانده است.

این منبع افزود: نیروهای ارتش و دفاع ملی سوریه در اطراف منطقه "کسب" و نوار مرزی با ترکیه حضور خود را تقویت کرده‌اند.

منابع سوری همچنین از عملیات نیروی هوایی ارتش سوریه ضد تروریست‌ها در ارتفاعات حومه لاذقیه و انهدام ادوات گروه‌های مسلح خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: آزادی کامل منطقه از وجود تروریست‌ها زمان زیادی نخواهد برد به ویژه اینکه نیروهای کمکی به ارتش افزوده شده اند.

این منابع همچنین افزودند: از آغاز درگیری‌ها در حومه لاذقیه تاکنون بیش از 700 تروریست کشته شده‌اند و بسیاری نیز پا به فرار گذاشته‌اند و زخمی شدگان نیز به خاک ترکیه منتقل شده‌اند.

منابع سوری تاکید کردند: تعداد تروریست‌هایی که در حمله اخیر به حومه لاذقیه مشارکت داشته‌اند بیش از 5000 نفر و اکثریت آنها را سعودی‌ها و چچنی‌ها تشکیل می‌دهند و واحدهای توپخانه ترکیه و نیز تانک‌های ارتش این کشور حامی این تروریست‌ها بوده‌اند و آنها را پوشش می‌دادند.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها