همشهری آنلاین: همزمان با دیدار اوباما از ایتالیا، صدها تن از شهروندان ایتالیایی با تجمع در برابر سفارت آمریکا در رم، به حضور نظامی این کشور در ایتالیا اعتراض کردند.

یکی از تظاهرکنندگان به خبرنگار صدا و سیما در رم گفت: ما برچیده شدن تمام پایگاههای نظامی آمریکا در ایتالیا از جمله ساخت سامانه ماهواره نظامی این کشور را در جزیره سیسیل خواستار هستیم چرا که نمی‌خواهیم ایتالیا در طرح‌های جنگ افروزانه آمریکا درگیر شود.

تظاهرکنندگان در این تجمع اعتراضی که تعدادی از شهروندان آمریکایی مقیم ایتالیا نیز درآن حضور داشتند، مداخله و جنگ افروزی اوباما در خاورمیانه و به ویژه در سوریه را محکوم کردند.

یک تبعه آمریکا مقیم ایتالیا گفت: در برابر سفارت آمریکا در رم جمع شد‌ه‌ایم تا بگوییم اوباما، فرمانده واقعی جنگ افروزی و تهاجم نظامی در جهان است و آمریکا سرکوب ملت ها را به نام حقوق بشر انجام می دهد. یکی دیگر از تظاهرکنندگان خاطرنشان کرد: اوباما دیکتاتور واقعی جهان است که تحت لوای دروغین اقدامات بشردوستانه، جنگ و نابودی و مرگ را برای مردم بسیاری از کشورها به ارمغان می آورد.

تظاهرکنندگان همچنین اعلام کردند جایزه صلح نوبل به رئیس جمهور آمریکا اقدامی اشتباه بود.

یکی از معترضان در این باره گفت: اوباما باید جایزه صلح نوبل را پس دهد، چون او نیز مانند دیگر روسای جمهور پیشین آمریکا در مسیر نگرش های جنگ طلبانه گام بر می دارد. رئیس جمهور آمریکا در سفر رسمی دو روزه خود از ایتالیا و واتیکان که تحت تدابیر شدید امنیتی انجام می شود، از ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا خواست تا بودجه نظامی این کشور را که در آن خرید 90 فروند جنگنده اف 35 آمریکا نیز پیش بینی شده است کاهش ندهد.

اوباما امروز ایتالیا را به مقصد عربستان سعودی ترک خواهد کرد.

منبع: همشهری آنلاین