همشهری آنلاین: جشنواره فرهنگی ایران در کره جنوبی در دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک سئول برگزار شد

چهارمین جشنواره فرهنگی ایران در کره جنوبی به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی و دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک کره جنوبی در ششمین روز از سال 1393 با حضور جناب معصومی فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی و آقای کیم این چال رئیس دانشگاه مطالعات خارجی هانکوک برگزار شد.

در این چشنواره خانم کیم یانگ یانگ رئیس افتخاری دپارتمان ایرانشانسی مطالبی را در خصوص نوروز و همچنین پیشینه دپارتمان مذکور به زبان فارسی ایراد کرد.

دپارتمان ایرانشناسی و زبان فارسی این دانشگاه از سال 1974 تاسیس شد. آقای کیم این چال رئیس دانشگاه نیز ضمن تبریک سال نو ، مجدداً بر ضرورت همکاری میان دانشگاه‌ها و مراکز علمی دو کشور تاکید و از برنامه های خود برای توسعه و تقویت این روابط خبر داد . سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز به بیان پیشینه نوروز و آئین باستانی آن پرداخته و دانشجویان کره‌ای را تشویق کرد تا با سفر به ایران بیشتر با فرهنگ، آداب و سنن ایرانی آشنا شوند.

کادر این نمایندگی، 10 نفر از معاونین و اساتید دانشگاه و همچنین در حدود 150 نفر از دانشجویان ایرانشناسی در این جشنواره حضور داشته‌اند . خواندن اشعار فارسی از سوی دانشجویان دانشگاه مذکور و اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط دانش آموزان مدرسه امام خمینی (ره) شهر سئول از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

سفره هفت سین نوروزی و نمایشگاه عکس از آثار باستانی و زیبایی‌های ایران نیز آذین بخش ورودی به سالن جشنواره بود و در پایان مراسم ، میهمانان طعم غذای ایرانی را چشیدند.

پیش از آغاز این مراسم ، سفیر جمهوری اسلامی ایران با رئیس دانشگاه ملاقات و طرفین راه‌های بسط و توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

منبع: همشهری آنلاین