همشهری آنلاین: نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: اسیرکردن مرزبان ایرانی از طرف مجامع جهانی محکوم شده و کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز پس از تعطیلات نوروز بدون درنگ کارگروهی پیرامون این موضوع تشکیل می‌دهد.

سیدمحمدحسین میرمحمدی در گفت‌وگو با تسنیم، پیرامون موضوع اسارت مرزبانان ایرانی اظهار کرد: در حفاظت از مرزبانان تمام مسئولان به ویژه دولت‌مردان وظیفه اصلی را برعهده دارند و در حال حاضر نیز اقداماتی در حال انجام است که البته این اقدامات و برخورد جدی با این موضوع باید خیلی زودتر انجام می‌گرفت.

وی افزود: اعتراض دیپلماتیک مسئولان و تماس‌های مقامات عالی برای حل این موضوع، باید قبل از ایجاد اعتراضات عمومی صورت می‌گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: جان مرزبانان غیور کشور همواره در معرض خطرات گروهک‌ها و نا امنی‌ها قرار دارد و مسئولان امنیتی کشور باید به منظور حفاظت از مرزبانان به ویژه در مرزهای شرقی کشور تدابیر کافی مدون و عملی کنند.

وی با بیان این‌که اسیر کردن مرزبانان بی‌گناه اقدامی ناجوانمردانه است، تصریح کرد: این اقدام از طرف مجامع جهانی محکوم شده و کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز پس از تعطیلات نوروز بدون درنگ کارگروهی پیرامون این موضوع تشکیل می‌دهد.

میرمحمدی افزود: پاکستان به لحاظ تنوع قومیتی و با توجه به فعالیت گروه‌های تکفیری و سلفی در این کشور و همچنین عدم اقتدار دولت مرکزی در بسیاری موارد با این‌گونه مشکلات مواجه است و در تامین امنیت نقاط مختلف پاکستان به ویژ مرزها دچار مشکل هستند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط مسئولان امنیتی کشور باید حوزه ارتباطی را در این مناطق با در نظر گرفتن مولفه‌های امنیتی کنترل کنند و با در نظر گرفتن تدابیر و هماهنگی‌های لازم به گونه‌ای عمل کنند تا در آینده شاهد این حوادث دلخراش نباشیم.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها