تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۵

گروه ادب و هنر: سینمایی‌ترین لحظه مراسم همت عالی اکران فیلم سینمایی «خط ویژه» برای تأمین دیه آزاد شدن یک جوان زندانی زمانی بود که تهیه‌کننده فیلم اعلام کرد خانواده مقتول قصد دارد پول دیه را خرج ساختن مدرسه در مناطق فقیرنشین کند.

جمع‌آوری بیش از 260میلیون تومان، بلیت 100میلیون تومانی عابربانک فوتبال، حضور پررنگ فرزندان شهدا و یک دقیقه سکوت به احترام مرزبان شهید از دیگر حاشیه‌های مراسم شامگاه شنبه در تالار ایوان شمس بود.

برای ایرانی‌ها حضور در کار خیر بهانه نمی‌خواهد. این را می‌شد از دیدن انبوه جمعیتی فهمید که ساعاتی پیش از مراسم خودشان را به مقابل ایوان شمس رسانده و بلیت‌های بالای 20هزار تومانی تماشای اکران ویژه و خیریه خط ویژه را خریده بودند. گران‌ترین بلیتی که تا پیش از بلیت حسین هدایتی فروخته شده بود، 49میلیون تومان بود. اعضای گروه نمایش «سقراط» هم درآمد یک روز اجرای خود را که بیش از 12میلیون تومان می‌شد، به این مراسم اهدا کرده بودند.

به گزارش همشهری، رخشان بنی‌اعتماد نخستین هنرمندی بود که روی صحنه آمد و با سپاس از اعضای گروه تولید فیلم خط ویژه گفت: باید دست به‌دست هم بدهیم تا برای جمع‌آوری دیه دور هم جمع نشویم. ممنونم از کسانی که با رقم‌های کوچک و بزرگ امشب برای آزادی این جوان اقدام کردند. تهمینه میلانی هم اظهار امیدواری کرد راهی که آغاز شده تداوم یابد و باز هم انسان‌های زیادی به آغوش جامعه بازگردند. وقتی میلاد کی‌مرام بازیگر خط ویژه به‌صورت خودجوش روی صحنه رفت تا کمک‌های داوطلبانه حاضران در سالن را اعلام کند، مراسم رنگ و بویی دیگر به‌خود گرفت. او البته پس از اهدای 2میلیون تومان خود، یک شوخی هم با جمع کرد و گفت که تا زمان تأمین نشدن پول دیه، خبری از نمایش فیلم نخواهد بود! حسین هدایتی سرشناس‌ترین چهره فوتبالی حاضر در مراسم بود که با هر بار داوطلب شدن او، رضا عطاران، مجید صالحی و مصطفی زمانی به نمایندگی روی صحنه آمدند و رقم‌های مورد نظر وی را اعلام کردند.

عطاران در نخستین حضور خود روی صحنه گفت: من و آقای هدایتی تصمیم گرفتیم مبلغ ۵۰میلیون تومان به‌صورت مشترک تقدیم کنیم؛ از این رقم ۴۹میلیون تومان مربوط به ایشان است و یک میلیون تومان را هم بنده پرداخت می‌کنم! صالحی و زمانی هم هر کدام رقم ۲۵ میلیون تومان را اعلام کردند. البته زمانی مبلغ ۲۶ میلیون و 666هزارو۶۰۰ تومان را به نمایندگی از تمام پرسپولیسی‌های حاضر در سالن اعلام کرد تا جنگ آبی و قرمز در این مراسم هم ادامه داشته باشد.

مهدی فرزند شهید همت، علی فرزند شهید کشوری، مهدی فرزند شهید احمد عباسی و داوود فرزند شهید عباس کریمی هم از خانواده‌های شهید حاضر در سالن بودند که هر کدام سهمی در این حرکت خیر و انسان‌دوستانه داشتند. هدیه زوج بهاره رهنما و پیمان قاسمخانی در مجموع 4میلیون تومان بود و هومن سیدی بازیگر خط ویژه به همراه مصطفی کیایی کارگردان و برادرش محسن دیگر بازیگر فیلم هر کدام مبلغ یک میلیون تومان برای آزادی جوان محکوم به اعدام پرداخت کردند.

علاوه بر هنرمندانی که نام‌شان ذکر شد تمام بازیگران و عوامل فیلم سینمایی خط ویژه، چهره‌هایی چون امیررضا خادم‌ به نمایندگی از وزارت ورزش و جوانان، حسین هدایتی‌، علی سرتیپی‌، مرتضی شایسته‌، هنگامه قاضیانی‌، بهاران بنی‌احمدی‌، علی صالحی (بازیگر نقش مربی نقی در سریال پایتخت3)‌، علیرضا زرین‌دست‌، محسن افشانی‌، مائده طهماسبی‌، هانیه توسلی‌، پریناز ایزدیار‌، علیرضا میرآقا و... در این مراسم خیریه حضور داشتند؛ ضمن اینکه بسیاری از مردم به‌صورت ایستاده مراسم را دنبال کردند.

نیت متفاوت خانواده مقتول

منصور لشکری تهیه‌کننده فیلم سینمایی خط ویژه با اشاره به اینکه تنها 38میلیون تومان از مبلغ 300میلیون تومان مورد نیاز برای تأمین دیه جوان 26ساله زندانی باقی‌مانده است، به مهر گفت: در مراسم همت عالی اکران خط ویژه با استقبال پرشور مردم و هنرمندان مواجه و ناچار شدیم 2اکران برای این فیلم برگزار کنیم. قیمت بلیت‌ها از 20هزار تومان به بالا درنظر گرفته شده بود و مردم با علاقه بسیار در این مراسم خیریه شرکت کردند. مسئله جالب‌تر این بود که در داخل سالن ما متوجه شدیم خانواده مقتول این پول را به‌عنوان دیه نمی‌خواهد بلکه می‌خواهد از دیه 300میلیون تومانی برای ساختن یک مدرسه در منطقه محروم محل زندگی جوان درگذشته خود استفاده کند. همین اتفاق باعث شد میلاد کی‌مرام روی صحنه از مردم بخواهد بیشتر در این مراسم کمک کنند. در واقع نیت متفاوت خانواده مقتول کمک کرد حاضران در مراسم به انجام کار خیر راغب‌تر شوند.