همشهری آنلاین: عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت از اجرای پروژه "تدبیر" برای توسعه شبکه انتقال زیرساخت کشور به عنوان مهمترین برنامه سال ۹۳ در این بخش خبر داد و گفت: هدف از اجرای این پروژه توسعه پهنای باند اینترنت کشور به چهار ترابیت و توسعه شبکه IP داخل کشور با ظرفیتی بالغ بر ۲۰ ترابیت بر ثانیه براساس سیاست های جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

به گزارش مهر، محمد طاهر شمس در رابطه با افزایش پهنای باند کشور، اظهار داشت: در راستای اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه ظرفیت شبکه انتقال و افزایش پهنای باند را به عنوان مهم ترین برنامه خود در سال جدید در شرکت ارتباطات زیرساخت دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: تامین پهنای باند و توسعه شبکه انتقال کشور که شامل توسعه ظرفیت فیبر و تجهیزات می شود جزء مهم ترین برنامه های سال 93 در حوزه شبکه ارتباطی کشور خواهد بود.

شمس با اشاره به آغاز پروژه "تدبیر" در شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: پروژه توسعه شبکه انتقال زیرساخت کشور تحت عنوان تدبیر با هدف توسعه پهنای باند اینترنت کشور به 4 ترابیت بر ثانیه و توسعه شبکه IP داخل کشور با ظرفیتی بالغ بر 20 ترابیت بر ثانیه براساس سیاست های جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت تدبیر و امید در شرکت ارتباطات زیرساخت اجرا می‌شود.

این مقام مسئول در شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: این پروژه در برنامه پنج ساله پنجـــم کشور در راستای اهداف بلند مدت توسعه ارتباطات کشور و با هدف فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای پیاده سازی دولت الکترونیک طراحی شده است.

وی با تاکید بر استفاده از توان بخش خصوصی در توسعه شبکه انتقال در کشور تصریح کرد: این پروژه بزرگ ملی زیرساختی با مشارکت بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه بستر فیزیکی این شبکه بر پایه فیبرنوری و گستردگی آن در سراسر کشور است، گفت: به دلیل حجم زیاد پهنای باند ارتباطات این پروژه، استفاده از مدرن‌ترین و به روزترین فناوری‌های مرتبط با شبکه انتقال، در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در پروژه تدبیر استفاده از کنسرسیوم‌های متشکل از پیمانکاران داخلی فعال حوزه ارتباطات، شرکت‌های دارای سابقه تولیدی، تحقیقی و با توان مالی متناسب با حجم این پروژه مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش مهر، هم اکنون ظرفیت پهنای باند اینترنت داخلی کشور حدود 150 گیگابیت برثانیه است.

منبع: همشهری آنلاین