گروه شهری: نشست محیط‌زیستی شرق تهران با حضور رئیس کمیته سلامت محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر و مدیرکل محیط‌زیست استان تهران به میزبانی شهرداری منطقه۱۳ برگزار شد.

محمد حقانی عضو شورای شهر پس از بازدید از پارک‌های ملی سرخه حصار و خجیر، با بررسی مسائل زیست‌محیطی شرق تهران، از اقدامات مدیریت شهری در این حوزه تقدیر کرد و درخصوص رفع مشکلات و موانع موجود راهکارهایی ارائه داد.

در ادامه نشست، هادی حیدرزاده مدیرکل محیط‌زیست استان تهران با اشاره به بازدیدی که از منطقه و 2پارک ملی سرخه‌حصار و خجیر انجام داد، نقاط ضعف و قوت منابع زیست‌محیطی شرق تهران را بررسی کرد. به گفته وی، پارک جنگلی سرخه حصار و خجیر در شرق تهران باعث شده که رشد افقی شهر مدیریت و کنترل شود و به‌عنوان ریه تنفسی شرق تهران باشد. حیدرزاده تصریح کرد که به‌دلیل وسعت بالای پارک سرخه‌حصار این پارک به‌عنوان قطب گردشگری شرق تهران معرفی شده است که می‌توانیم با همکاری دوجانبه و تنگاتنگ میان شهرداری و سازمان محیط‌زیست به هدف غایی که همان خدمت به شهر و شهروندان است برسیم و با حفظ منابع طبیعی گام مهمی را در کاهش آلودگی هوا برداریم.

همچنین هادی ذاکری، شهردار منطقه 13پارک ملی خجیر و سرخه حصار را یکی از مهم‌ترین فضاهای سبز شهر تهران خواند و برگزاری این نشست‌ها را در زمینه حفظ محیط‌زیست شهر تهران به‌خصوص منطقه 13ضروری دانست. وی ابراز امیدواری کرد که بتوان با محافظت و رسیدگی به این دو پارک ملی قدم مهمی در خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان برداشت و فضاهای طبیعت گردی را برای شهروندان ایجاد کرد تا آنها نیز با استفاده صحیح گامی را در حفظ این میراث طبیعی بردارند.