تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴

گروه شهری: از سوی رئیس شورای اسلامی شهر تهران ایجاد طرح ملی افزایش سلامت دهان و دندان پیشنهاد شد.

احمد مسجد‌جامعی و معصومه آباد رئیس کمیته سلامت شورا به مناسبت روز دندانپزشک در دیداری که با جمعی از استادان، اعضا و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شاهد داشتند پیشنهاد شکل‌گیری فعالیتی مشترک میان شورای شهر و این دانشکده را مطرح کردند.

براین اساس از سوی مسجدجامعی پیشنهاد شد دانشکده دندانپزشکی طرحی ملی را تهیه کند تا براساس آن سطح سلامت دهان و دندان شهروندان افزایش یابد. وی با اشاره به تجربیات برنامه کشف تهران که هر هفته در روزهای جمعه صورت می‌گیرد، گفت: در حاشیه برخی از این برنامه‌ها کودکانی دیده می‌شوند که بسیاری از دندان‌های آنها آسیب دیده و نیاز به درمان دارند و چنین طرحی می‌تواند در ارتقای سطح سلامت شهر و به‌ویژه این کودکان و سایر شهروندان مفید باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این دیدار دانپزشکی را از رشته‌های آمیخته با زندگی معرفی کرد و گفت: دندانپزشکی به‌لحاظ مادی برای شهروندان پرهزینه است و تاکنون شاهد اقدام حمایتی دراین حوزه نبوده‌ایم. وی یکی از اولویت‌های دور چهارم شورای اسلامی شهر تهران را موضوع سلامت دانست و گفت: برای تحقق اهداف مرتبط با موضوع سلامت، کمیسیونی با همین نام در شورای اسلامی شهر تهران تشکیل شده است. وی همچنین بر لزوم رسانه‌ای‌کردن موضوعات مرتبط با دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان توسط جامعه دندانپزشکی تأکید کرد و اظهار داشت: زمانی نگرانی‌ها و اقدامات درباره برطرف کردن آلودگی هوا آغاز شد که این موضوع رسانه‌ای شد و حساسیت‌ها در مورد آن بالا رفت.

مسجد جامعی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تاریخ پزشکی در ایران به دارالفنون اشاره کرد و گفت: من نخستین مدرک پزشکی را که در دارالفنون اهدا شد، یافته‌ام. این مدرک به آقای نواب حیدر میرزا اعطا شده و در متن آن آمده است ایشان در تفهیم و تفهم، تعلیم و تعلم، تحریر و تکلم و ترجمه کتب علمیه فارغ التحصیل می‌شوند. از نظر رئیس شورای شهر تهران، این جمله نشان می‌دهد که در آموزش پزشکی علاوه بر آموختن، به یاد دادن و دانستن زبان و انتقال دانش نیز توجه ویژه‌ای شده است.

بنابراین گزارش، بیش از 50درصد دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد را فرزندان شهدا، جانبازان، اسرا و آزدگان تشکیل می‌دهند که با داشتن سالانه بیش از 95درصد آمار قبولی در آزمون برد تخصصی؛ دانشجویان آن رتبه‌های نخست علمی در برخی المپیاد‌ها را از آن خود می‌کنند.