همشهری‌آنلاین: احمد مسجد جامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخشی از برنامه کشف تهران به یکی از قدیمی ترین مراکز آموزش عالی در تهران رفت و گفت: مراسم یکصدمین سالگرد ایجاد آموزش عالی برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، مسجدجامعی با استقبال رئیس و برخی از مسئولان دانشگاه تربیت معلم از این دانشگاه دیدن کرد و پس از استماع گزارش رئیس دانشگاه در یکی از ساختمان‌های تاریخی این داشگاه حاضر شد و بر حفظ و نگهداری این بنای تاریخی تاکید کرد. در این دیدار که شهردار منطقه هفت و مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران نیز حضور داشتند مقرر شد در همکاری مشترک میان دانشگاه، شهرداری و میراث، زمینه حفاظت و مرمت این بنای ارزشمند فراهم آید.

مسجد جامعی همچنین در جمع رئیس و معاونان این دانشگاه با بیان تاریخچه ای از نظام آموزش عالی در ایران و بنیانگذاران آن، گفت: بنیان این دانشگاه با تاسیس دارالمعلیمن در سال 1298 نهاده شده و بعدها به دارالمعلمات تغییر نام یافته و همواره نظام آموزش عالی با نام معلم همراه بوده است. وی همچنین پیشنهاد کرد مراسم یکصدمین سالگرد بنیانگذاری نظام آموزش عالی در کشور برگزار شود. او گفت: بهتر است برای این موضوع کارگروهی از آموزش عالی، شهرداری، میراث فرهنگی و آموزش و پرورش تشکیل شود تا برای برگزاری این مراسم برنامه ریزی کنند.

گفتنی است یکی از اهداف حضور رئیس شورای شهر در یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی و بیان تاریخچه این موسسه و پیوند آن با نام معلم، قدردانی از مقام معلم بود که در آستانه روز معلم در اردیبهشت ماه حائز اهمیت است.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها