تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹

پایش فصلی آب شرب تهران در دستور کار شورای شهر قرار گرفت.

بر این اساس قرار است در هر فصل از مناطق و نواحی مختلف نمونه‌گیری صورت گیرد تا درصورت بروز مشکل، شورای شهر تهران برای رفع آن مداخله کند. رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه توزیع آب براساس استانداردهای بهداشتی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با رعایت این استانداردها می‌توانیم اطمینان داشته باشیم که مشکلی از نظر سلامتی آب مصرفی نخواهیم داشت. وی از کاهش 35درصدی بارندگی در سال گذشته خبر داد، امری که هم‌اکنون به یکی از دغدغه‌های اصلی شورای شهر درباره احتمال کمبود آب شرب تبدیل شده است.

حافظی در این‌باره خواستار جلب همکاری و همراهی مردم شد و افزود: درصورتی که مردم همکاری کنند و 25درصد از مصرف خود را کاهش دهند دیگر دغدغه قطع آب در تابستان را نخواهیم داشت. وی با اشاره به اینکه شورای شهر مطالبه‌گر سلامت مردم است و عواملی که با سلامت شهروندان ارتباط دارد را با جدیت پیگیری می‌کند، گفت: از شهروندان می‌خواهیم تا شورای شهر تهران را از هرگونه فعالیت صنایع آلاینده مطلع سازند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر با بیان اینکه در چندماه اخیر شورای شهر تهران با جدیت تمام مسئله آلودگی هوا را پیگیری کرده است، تصریح کرد: این موضوع مطالبه بحقی است و جای هیچ چانه‌زنی ندارد چراکه امروز همه می‌دانیم آلودگی هوا سرطان زاست. حافظی منابع آلوده‌کننده هوا را کارخانجات آلاینده، موتور خودروهای فاقد استاندارد و موتورسیکلت‌ها در کنار سوخت غیراستاندارد دانست و گفت: موتورسیکلت با استاندارد یورو 2، معادل 8خودرو آلودگی تولید می‌کند، در این شرایط به‌دلیل وجود محدوده طرح ترافیک موتورسیکلت جایگزین خودروی افراد می‌شود. وی با ابراز امیدواری بابت اینکه صنعت خودروسازی تا اول تیرماه امسال به تعهداتش نسبت به ارتقای تولیدات خود عمل کند، اظهار کرد: از دولت انتظار داریم با تمام توان پیگیر این مسئله باشد، سلامت مردم شوخی نیست و نمی‌توان با آن معامله کرد، همچنین خودروساز باید بداند که دیگر فرش قرمزی که سال‌ها برایش پهن بود وجود ندارد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران همچنین از توقف فعالیت صنایع آلاینده در شهر تهران سخن گفت که ازجمله آنها کارخانه چدن‌سازی‌ ایرفو بود، ضمن اینکه قرار است کارخانه روغن نباتی پارس قو نیز به‌دلیل شدت آلایندگی متوقف شود. وی افزود: البته برنامه دیگر ما تعطیلی نیروگاه بعثت است در همین باره مکاتباتی در اسفندماه با کمیته ماده20 که جایگاه قانونی دارد انجام داده‌ایم تا درصورت تأیید فعالیت آن متوقف شود.

منبع: همشهری آنلاین