بازار ارز به دور از هیاهو و هیجان به حیات خود ادامه داد، با وجود این قیمت دلار کاهش محسوسی را تجربه نکرد تا با نرخ ۳هزار و ۲۷۰تومان فروخته شود.

فعالان بازار ارز توقف افزایش قیمت و خروج هیجان از بازار را به انتشار اخبار خوشایند در روزهای اخیر نسبت می‌دهند. ورود ارز پتروشیمی‌ها به بازار که روز دوشنبه خبر آن اعلام شد در کنار سایر اقدامات دولت برای کاهش نرخ ارز، موجب شد تا روز گذشته مشتریان کمتری به بازار ارز مراجعه کنند و خریداران با انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها فعلا دست نگه دارند.

تجمع دلالان برای فروش ارز در چهارراه استانبول صبح دیروز مانند روزهای ماقبل رونق نداشت اما همچنان بازار با احتیاط در برابر کاهش قیمت عمل می‌کند. مسئولان بانک مرکزی همچنان از تدابیر دولت برای پوشش بخشی از تقاضای ارز خبر می‌دهند تا از این طریق تقاضا در بازار آزاد کاهش یابد. قائم مقام بانک مرکزی از رفع محدودیت 3میلیارد دلاری ارزهای ایران خبر داد و اعلام کرد که این ارزها در اختیار واردکنندگان کالاهای اساسی قرار می‌گیرد.

اکبر کمیجانی گفت: با این منابع طی روزهای گذشته 220تا 230میلیون دلار گشایش ال‌سی صورت گرفته که برای واردات مواد غذایی و دارویی و تأمین ارز برای واردات خودرو و کالاهای گروه10 مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین شامگاه دوشنبه، وزیر اقتصاد، هیجان بازار ارز را موقتی دانست و پیش‌بینی کرد که قیمت‌ها در این بازار کاهش یابد. علی طیب نیا در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: با توجه به اینکه شرایط در بازار ارز مناسب است و درآمدهای ارزی به‌طور مستمر افزایش می‌یابد و صادرات غیرنفتی نیز بهبود یافته، پیش‌بینی می‌شود به‌زودی آرامش به بازار ارز بازگردد و سفته بازان از آن خارج شوند. وی تصریح کرد: با افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی فعالیت‌های سوداگرانه تحریک شد هرچند این امر کوتاه‌مدت است.

منبع: همشهری آنلاین