برزگر: اینکه بنا یک روز قهر می‌کند و یک روز دنبال آشتی است، نمی‌دانم چه کاری است. بنا باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد چه کاری انجام دهد.

منصور برزگر در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص وضعیت کشتی فرنگی و رفتارهای بنا اظهار نظر کرد.

  • در مورد قهر محمد بنا از تیم ملی چه صحبتی دارید؟

به نظرم یا باید خواسته‌های بنا را فراهم کنند و یا او را در کنار بگذارند. نمی‌شود بنا هر روز قهر کند و دوباره آشتی کند. بنا مربی توانمندی است و فدارسیون باید در این رابطه صحبت کند.

  • مگر بنا چه خواسته‌هایی دارد که نمی‌توانند فراهم کند؟

بالاخره یک توافقی کرده بودند بر سر مسابقات انتخابی. محمد بنا رقابت انتخابی را قبول ندارد. من معتقدم هر چه قانونمندتر باشد؛ بهتر است. ممکن است یک نفر با کار خلاف موفق شود، اما نمی‌تواند اصل باشد. بنا یک بار با چنین روشی موفق شده، اما این روش نمی‌تواند اصل باشد. به نظر من مسابقات انتخابی بهترین معیار برای تشکیل تیم ملی است. ممکن است افرادی که در مسابقات انتخابی تیم ملی معرفی نمی‌شوند 20درصد مورد نظر سرمربی نباشند که می‌تواند به گونه‌ای دیگری افراد مد نظرش را انتخاب کند، اما اینکه کلا مسابقات انتخابی نباشد را قبول ندارم. روس‌ها مسابقات انتخابی دارند و همیشه موفق هستند. در مورد مشکل محمد بنا هم فدراسیون کشتی باید تصمیم بگیرد.

  • اینکه یک مربی قانون را نادیده بگیرد، توهین به جامعه کشتی و اهالی این رشته نیست؟

به هر حال اعتقاد محمد بنا این است و فدراسیون باید تصمیم بگیرد. حالا فدراسیون می‌خواهد قانون را اجرا کند و یا خواسته‌های بنا را، باید در این رابطه تصمیم درست را بگیرند.

  • بنا اعلام کرد حاضر است به تیم ملی برگردد. در این رابطه چه صحبتی دارید؟

من که با او صحبت نکرده‌ام و خودش بگوید داستان چیست؟ اینکه بنا یک روز قهر می‌کند و یک روز دنبال آشتی است، نمی‌دانم چه کاری است. بنا باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد چه کاری انجام دهد. فکر می‌کنم شورای فنی کشتی فرنگی خواسته‌های بنا را در نظر می‌گیرد و قانون هم همین است و خواست کادر فنی را قبول می‌کنند و نمی‌توانند زیاد اعمال نفوذ کنند.

  • محمد بنا با این قهر و آشتی‌های مداوم شأن خود را پایین نمی‌آورد؟

بنا باید تفکر بیشتری روی رفتارش داشته باشد. حیف است با این حرکت‌ها ارزش‌های خود را پایین بیاورد و ثبات خودش را متزلزل کند. بنا اگر عاقلانه رفتارکند بهتر است. فدارسیون و بنا مشکلات‌شان را حل کنند چون حیف است بنا که الان کار کشته شده نباشد. بنا هم با این رفتارهایش موفقیت‌هایی که به دست آورده را کم ارزش نکند و حالا که آمده مشکلات را حل کنند و تصمیمات عجولانه نگیرند که کشتی فرنگی ما لطمه بخورد. 

منبع: همشهری آنلاین