۳۵ مرد افغان که سوار بر ۳خودرو توسط قاچاقچیان انسان به سیرجان منتقل شده بودند سفرشان نیمه تمام ماند و بعد از تعقیب و گریزی نفسگیر توسط پلیس دستگیر شدند.

هفته گذشته مأموران پلیس امنیت عمومی سیرجان به اطلاعاتی دست‌یافتند که نشان می‌داد قاچاقچیان انسان قصد دارند ده‌ها مرد افغان را از طریق استان سیستان و بلوچستان وارد کشور کنند. شواهد به‌دست آمده حاکی از آن بود مسیر مهاجران غیرقانونی به‌گونه‌ای است که آنها قرار است سوار بر 3دستگاه خودرو از شهر سیرجان عبور کنند.

در چنین شرایطی مأموران به کمین آنها نشستند تا اینکه در یکی از پست‌های ایست و بازرسی به سرنشینان 3دستگاه خودروی پژو مظنون شدند و به آنها دستور ایست دادند اما راننده هر3خودرو با بی‌توجهی به دستور پلیس تلاش کردند فرار کنند.بعد از آن بود که تعقیب و گریزی تمام عیار شکل گرفت و وقتی مردان تحت تعقیب حاضر به تسلیم کردن خود نشدند مأموران به سوی آنها تیراندازی کردند و دقایقی بعد سرنشینان 2خودرو را در شهر سیرجان و سایرین را در اطراف شهر بازداشت کردند.

دستگیر‌شدگان که 35مهاجر غیرقانونی افغان و 3راننده ایرانی بودند سوار بر 3خودرو قصد داشتند مسیری طولانی را طی کنند؛ به‌طوری که 13نفر از آنها در یکی از خودروها جا گرفته بودند.براساس این گزارش هم‌اکنون 3راننده ایرانی در بازداشت به‌سرمی‌برند و بازجویی از آنها برای افشای فعالیت پشت پرده این شبکه قاچاق انسان ادامه دارد و 35مهاجر غیرقانونی برای بازگشت به کشورشان در کمپی واقع در کرمان نگهداری می‌شوند.

منبع: همشهری آنلاین