همشهری آنلاین: وزیر کشور نسبت به برخورد قانونی با سو استفاده‌کنندگان از کارت سوخت هوشمند هشدار داد.

مصطفی پورمحمدی روز شنبه 16 تیر در حاشیه نشست مشترک با رییس‌مجلس شورای اسلامی، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر تهران و مدیر عامل شرکت مترو، در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا، در خصوص سوء استفاده برخی از جایگاه‌های بنزین از کارت‌های سوخت جامانده گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی متعهد شده است که بازرسی خود را فعال کرده و اگر تخلفی صورت گرفته با آن برخورد کند.

وزیر کشور افزود: نیروی انتظامی نیز موظف به برخورد با تخلفات دراین زمینه شده است.

پورمحمدی خطاب به مردم گفت: بسیاری از کارت‌های هوشمندی که خرید و فروش می‌شود مال کسانی است که کارت‌هایشان را در جایگاه‌ها جاگذاشته‌اند و هیچ مسیر دیگری برای سوء استفاده‌کنندگان وجود ندارد.

وزیر کشور درخصوص سهمیه بنزین مشاغل خاص گفت: پیشنهاداتی در این باره ارائه‌شده و بررسی‌هایی درمورد آنها صورت گرفته است و نتیجه تا چندروز آینده مشخص می‌شود.

وی در خصوص سهمیه بنزین برای خبرنگاران تصریح‌کرد: قرار شده است سهمیه بنزین مشاغل خاص از جمله سهمیه بنزین خبرنگاران تا چند روز آینده مشخص و اعلام شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در خصوص خبرنگاران این موضوع با هماهنگی موسسات خبری اجرایی می‌شود.

پورمحمدی در عین حال اظهارداشت: البته باید بررسی کارشناسانه دقیق‌تری روی موضوع سهمیه بنزین مشاغل خاص صورت گیرد.

وزیر کشور درباره ناوگان حمل و نقل شهری گفت: تا پایان سال مالی ‪ ۱۳۸۵‬که تیر ماه سال ‪ ۱۳۸۶‬است، پنج هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری افزوده می‌شود.

وی افزود: قرار بود تا پایان سال ‪ ، ۸۵‬شش هزار و ‪ ۵۰۰‬دستگاه اتوبوس به سیستم حمل‌ونقل شهری‌افزوده شود و بنای ما از ابتدا براین بود که این میزان از منابع داخلی تامین شود.

وزیر کشور یادآور شد: توانایی خودروسازان داخلی کشور،اکنون از دو هزار دستگاه به پنج‌هزار دستگاه افزایش‌یافته است که‌این تحولی در خودروسازی کشور محسوب می‌شود.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: دولت سهم خود را در این تولید که به میزان ‪ ۸۲/۵‬درصد است تامین و تحویل داده است و اینک شهرداریها باید سهم خود را پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: قراردادها با منابع خارجی بسته شده و تاخیری که ایجاد شده ، برای ارزیابی قدرت تولید داخلی است.

وزیر کشور گفت: تا مهرماه سال جاری شش هزار و ‪ ۵۰۰‬دستگاه اتوبوس تعهد شده، به ناوگان حمل و نقل عمومی می‌پیوندد.

وی منابع تخصیص داده شده مجلس در این زمینه را کم دانست و گفت : اگر بتوانیم در اعتبار، جابجایی‌هایی خواهیم کرد و یا از محل صرفه جویی‌ها با اجازه مجلس هزینه می‌کنیم.

پورمحمدی بااشاره به‌اینکه مسائل مربوط به حمل و نقل‌عمومی باید درچرخه جامعی دیده شود، گفت : تصمیمات خوبی در زمینه قطار شهری گرفته شده و تمام تلاش این‌است که شهروندان بهتر از قبل، بااستفاده از وسائل حمل و نقل عمومی به مقاصد خود برسند.

وزیر کشور " ایجاد فرهنگ صرفه جویی " را مهمترین دستاورد سهمیه بندی بنزین دانست و افزود: سهمیه‌بندی بنزین در راستای حفظ منافع ملی است که با استقبال خوب مردم نیز روبرو شده است.

وی در خصوص محل مصرف صرفه‌جویی‌های ناشی از سهمیه‌بندی بنزین گفت: ابتدا باید میزان صرفه‌جویی‌های انجام شده مشخص شود ولی عمدتا با اجازه مجلس ، در بخش خدمات عمومی و توسعه حمل و نقل عمومی مصرف می‌شود.