همشهری آنلاین: استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره وضعیت فعلی پروژه هواپیمای مسافری ۱۵۰ نفره در این دانشگاه گفت: این پروژه مراحل نهایی طراحی مفهومی را می‌گذراند.

به گزارش ایرنا، مهدی مجیدپور در همایش مدیریت فناوری در پروژه هواپیمای مسافری 150 نفره گفت: این پروژه ازجمله طرح‌های کلان مصوب شورای عالی عتف به شمار می‌آید که به لحاظ هزینه و نیروی انسانی عظیم‌ترین طرح کلان ملی محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: طراحی و ساخت این هواپیما با محوریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و همکاری دانشگاه‌ علم و صنعت ایران و دانشگاه صنعتی اصفهان و پارک علم و فناوری استان فارس در دست اجرا است.

دبیر همایش مدیریت فناوری در پروژه هواپیمای مسافری 150 نفره ادامه داد: نوع هواپیما براساس مطالعات بازار انتخاب شده است و مطالعات بازار نشان می‌دهد که بیش از نیمی از نیاز صنعت هوایی ایران به هواپیماهای پرواز میانی (120 تا 200 نفره) است.

وی بیان داشت: مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد ایران تا 20 سال آینده بیش از 50 میلیارد دلار برای خرید هواپیما هزینه خواهد داشت و اگر هزینه‌های تعمیر و نگهداری را به آن اضافه کنیم این میزان به بیش از 100 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی درباره ویژگی‌های هواپیمای در دست ساخت ایران توضیح داد: این هواپیما بین 150 تا 200 نفر ظرفیت مسافر خواهد داشت و برد آن 3500 تا 4000 کیلومتر خواهد بود.

همایش مدیریت فناوری در پروژه هواپیمای مسافری 150 نفره در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال برگزاری است.

منبع: همشهری آنلاین