همشهری آنلاین: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی دوربین‌های دیجیتال، هنر عکاسی و تصویربرداری، صوتی و تصویری و تجهیزات وابسته ۳۰ اردیبهشت ماه افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، این نمایشگاه مدل بومی نمایشگاه بین‌المللی فتوکیناست که هر دو سال یکبار در شهر کلن آلمان برگزار می‌شود و طی ۱۲سال برگزاری مستمر به مهم‌ترین رویداد در صنعت و هنر عکاسی، تصویربرداری و تجهیزات وابسته در ایران تبدیل، و موجب تقویت تولیدات داخلی و مقابله با تحریم‌ها شده است.

در این نمایشگاه ۸۰ واحد تولیدی و نمایندگی از کشورهای ژاپن، کره‌جنوبی، تایوان، مالزی، اندونزی، چین، سنگاپور، هلند، بلژیک، تایلند، استرالیا، آمریکا، فنلاند، آلمان و انگلیس حضور داشته و مشارکت‌کنندگان در این رویداد فرهنگی، آخرین دستاوردهای خود را در انواع گروه‌های کالایی دوربین‌های عکاسی و تصویربرداری آماتور و حرفه‌ای، قطعات و لوازم انواع دوربین، ماشین‌های اداری، خدمات و تجهیزات لابراتوار، سیستم‌های‌ کنترل، تجهیزات عکسبرداری و تصویربرداری متحرک، تجهیزات استودیوهای عکاسی و چاپ عکس به مدت ۴ روز به معرض نمایش می‌گذارند.

از مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه می‌توان به برگزاری ۳ نمایشگاه عکس ازعکاسان و هنرجویان عکاسی و نمایشگاه باشکوهی از آثار هنرجویان آموزشگاه سینمایی دارالفنون به صورت لایت باکس درگالری فعالیت های فرهنگی و هنری دارالفنون و همچنین برگزاری کارگاه‌های ارتقاء مهارت و به روزرسانی اطلاعات رایگان توسط مرکز آموزش‌های فرهنگی هنری دارالفنون اشاره کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تهران هم برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها را مثبت ارزیانی کرد و از برگزاری نمایشگاه عکس هنرجویان و رویش استعدادهای هنری جوان ابراز خرسندی کرد.

وی ضمن تشریح برنامه‌های این اداره درباره ضوابط مشاغل خانگی در حوزه فرهنگ و هنر گفت: این موضوع در این اداره برابر سیاست‌های ابلاغی انجام می‌شود و هنرمندان واجد شرایط می‌توانند از تسهیلات اشتغال‌زایی استفاده کنند.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجه به بروزرسانی اطلاعات و ارتقاء مهارت هنرجویان و فارغ‌التحصیلان را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و آموزش هنر را یکی از مسائل مهم در حوزه فرهنگ و هنر خواند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان تهران از تدارک برگزاری جشنواره‌های متعدد فرهنگی هنری و برنامه‌های فرهنگی استان تهران خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری هفته‌های فرهنگی تهران که از آغازسال ۱۳۹۳در برج میلاد تهران درحال برگزاری است؛ به سیاست‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران اشاره کرد و توسعه تعامل با اصحاب فرهنگ و هنر و هنرمندان و استفاده از ظرفیت‌های موسسات فرهنگی هنری و آموزشگاه‌های هنری و سینمایی استان تهران را از اولویت‌های این معاونت خواند.

در آئین اختتامیه نمایشگاه محمدمهدی تدین موغاری (مدیر مرکز آموزش‌های فرهنگی هنری دارالفنون و دبیر برگزاری کارگاه‌های آموزشی ضمن تشکر از فریدون نوری برگزارکننده نمایشگاه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی انجام شده، برگزاری ۹ کارگاه آموزشی توسط اساتید صاحب‌نام در حوزه عکاسی و فیلمسازی و اعطای گواهینامه ارتقاء مهارت به شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های آموزشی را بخش مهمی از برنامه‌های فرهنگی انجام شده توصیف کرد.

در ادامه مراسم از ۴۰ نفر از عکاسان برگزیده، فعالان فرهنگی و اساتید برگزیده تقدیر شد.

همچنین علاوه بر آموزشگاه سینمایی دارالفنون، شرکت دید افراز، باشگاه عکاسان جوان و هفته نامه جهان سینما نیز با اعطای هدایایی به برگزیدگان از این رویداد فرهنگی و هنری حمایت کردند.

منبع: همشهری آنلاین