همشهری آنلاین: ویتنام با پیروزی شگفتی آور 2 بر صفر مقابل امارات کار خود را در جام ملت های آسیا آغاز کرد.

امارات در نیمه اول با وجود مهاجمان سرزنده ای چون فیصل خلیل و اسماعیل ماتار فرصت‌های بهتری برای گلزنی در اختیار داشت اما در نیمه دوم، شاگردان آلفرد ریدل در بهره جویی از بخت های خود موفق تر عمل کردند تا بدین ترتیب، صعود امارات از گروه B با وجود تیم هایی چون ژاپن و قطر، مدافعان عنوان قهرمانی، با تردید مواجه شود.

 امارات چندین بار تا نزدیکی‌های دروازه حریف پیش رفت اما به ندرت توانست خطری جدی بر روی دروازه هونگ سونگ دونگ به وجود آورد. بازی با سرعتی خیره کننده و با حضور پر شور تماشاچیان ویتنامی در استادیوم ملی می دینه آغاز شد اما شوت خلیل که در لبه محوطه جریمه مهار شد تنها حادثه 15 دقیقه نخست بود.

تیم میزبان در نیمه دوم شروعی توفانی داشت. چهار دقیقه پس ار آغاز نیمه دوم، کوانگ تان پاس چیپ مین فونگ را، که به داخل محوطه جریمه ارسال شد، به گل تبدیل کرد تا شادی را به ورزشگاه مملو از هواداران ویتنامی هدیه کند و ناصر از آن فاصله نزدیک چاره ای جز تسلیم نداشت. حدود یک دقیقه بعد، ویتنام تنها یک قدم تا گل دوم فاصله داشت اما این بار ناصر با مهار شوت قدرتمند تان بین از فاصله نزدیک دروازه تیمش را نجات داد و وو فونگ نیز در بازگشت، توپ را از بالای دروازه به بیرون زد.

در فاصله 17 دقیقه مانده به پایان، کونگ وین با گریز از تله آفساید امارات پاس بلند وو فونگ را از لبه محوطه جریمه وارد دروازه امارات کرد.

برچسب‌ها