همشهری آنلاین: تیم ملی جوانان بسکتبال ایران با غلبه بر عراق در آخرین بازی خود، عنوان نایب قهرمانی مسابقات را از آن خود کرد.

تیم ملی بسکتبال جوانان کشورمان که به نیابت از تیم ملی بزرگسالان ایران در مسابقات قهرمانی غرب آسیا شرکت نموده است موفق شد به سومین پیروزی خود در این مسابقات دست یابد.

ملی‌پوشان جوان کشورمان تیم ملی بزرگسالان سوریه را در رقابتی نزدیک با نتیجه 74-77 شکست دادند.

در این دیدار نوید رضایی‌فر با 23 امتیاز، بیشترین امتیاز را برای تیم ایران کسب کرد. یوسف‌وند 14 امتیاز و سرودی و الله‌وردی نیز 13 امتیاز کسب کردند.

جوانان ایران در آخرین مسابقه خود به مصاف تیم ملی عراق رفتند. این دیدار در شرایطی برگزار می‌شد که برنده آن به مقام نایب قهرمانی این مسابقات دست می‌یافت.

بازیکنان تیم ملی جوانان ایران با شروع توفانی خود در کوارتر دوم بازی توانستند نتیجه را با 15 اختلاف به سود خود خاتمه دهند و نیمه بازی را با حساب 38 بر 23 به پایان برسانند.

با شروع نیمه دوم بازی این تیم ملی بسکتبال عراق بود که توانست با تکیه بر تجربه خود و بازی فیزیکی، اختلاف امتیاز را کم کند. اما هنوز نتیجه مسابقه به سود ایران بود که توانسته بود بازی را در پایان وقت سوم با نتیجه 50-47 به اتمام برساند.

شروع بازی در وقت پایانی این دیدار با حساسیت‌های خاصی همراه بود و این ملی‌پوشان کشورمان بودند که با ارائه یک بازی سرعتی و هوشمندانه این کوارتر را با نتیجه 19-11 به سود خود به پایان رساندند و در نهایت با کسب نتیجه 69 بر 58 در مقابل تیم بزرگسالان عراق به پیروزی رسیده و مقام نایب قهرمانی این مسابقات را از آن خود کردند.

چهاردهمین دوره مسابقات قهرمانی غرب آسیا با شرکت تیم‌های اردن- عراق- سوریه- فلسطین - یمن و تیم ملی جوانان بسکتبال ایران به میزبانی اردن جهت کسب سهمیه نماینده غرب آسیا در مسابقات کاپ آسیا برگزار گردید که تیم ملی ایران پیشتر با کسب قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های آسیا در فیلیپین جواز حضور در پنجمین دوره مسابقات کاپ آسیا که در ووهان چین برگزار خواهد شد را به دست آورده بود و با توجه به این موضوع تیم ملی جوانان که خود را برای رقابت‌های آسیایی جوانان دوحه قطر آماده می‌کند به منظور آمادگی بیشتر راهی این مسابقات شد.

 

منبع: همشهری آنلاین