وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل دومین جلسه شورای‌عالی رفاه طی هفته‌های آینده خبر داد و گفت: ارائه سبد امنیت غذایی در دستور کار قرار دارد اما منتظریم جامعه هدف آن به تصویب هیأت وزیران برسد.


پيش‌تر قرار بود نوبت اول اين سبد تا پايان ارديبهشت در اختيار نيازمندان قرار گيرد. علي ربيعي در پاسخ به اين پرسش كه چه زماني سبد امنيت غذايي بين نيازمندان و محرومان توزيع خواهد شد، گفت: اين موضوع در دستور كار قرار دارد و به‌زودي نحوه توزيع آن اعلام خواهد شد. قبلا اعلام شده بود سبد امنيت غذايي به كودكان و زنان بارداري كه دچار سوء‌تغذيه هستند همچنين افراد تحت پوشش بهزيستي، كميته امداد و افراد پشت‌نوبتي اين سازمان‌ها تعلق گيرد.

پيش‌تر علي ربيعي درمورد سبد غذايي گفته بود: پيش‌بيني مي‌كنيم تا 4 مرحله در سال بتوانيم بسته‌هاي امنيت غذايي را توزيع كنيم كه البته اين موضوع بستگي به منابع تخصيصي دارد. لازم به ذكر است جهت‌گيري بسته‌هاي امنيت غذايي كاملا هدفمند خواهد بود و تنها به خانواده‌هايي ارائه مي‌شود كه مواد پروتئيني لازم به سفره‌هايشان نمي‌رسد. او قبلا وعده داده بود اواخر ارديبهشت نخستين بسته امنيت غذايي به‌دست اقشار آسيب‌پذير خواهد رسيد البته ربيعي تحقق اين وعده را منوط به شناسايي افراد نيازمند كرده بود.يكي از اهداف دولت آن است كه بخشي از منابع هدفمندي يارانه‌ها را به امنيت غذايي اقشار آسيب‌پذير اختصاص دهد تا با اجراي برنامه‌هايي نظير اين به مبارزه با فقر مطلق بپردازد.