همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: طرح توسعه دانشگاه تهران در صورت تأمین اعتبارات در سال جاری، با همکاری شهرداری تهران از سرگرفته می‌شود.

به گزارش مهر، اسماعیل دوستی با اعلام اين خبر گفت: طرح توسعه دانشگاه تهران سال 82 مصوب شده است که بر اساس این مصوبه قرار شد اطراف دانشگاه تهران يعني حد فاصل بلوار کشاورز، خیایان کارگر، خیابان انقلاب و خیابان وصال آزادسازی شود.

وی افزود: دولت وقت به مدت دو سال به صورت جدی برای طرح توسعه دانشگاه تهران اعتبار اختصاص داد و تا حدود 30 درصد هم زمین‌های اطراف دانشگاه خریداری شد اما متأسفانه بعد از مدتی در زمان ریاست دکتر فرهاد رهبر بر دانشگاه تهران، طرح توسعه دانشگاه تعطیل شد و دولت نیز دیگر بودجه‌ای اختصاص نداد.

نايب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامي شهر تهران با اشاره به پیگیری شورای شهر برای از سر گرفتن طرح توسعه دانشگاه تهران گفت: به تازگي در اين زمينه پیگیری کرده و تذکر دادیم. دکتر رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که خود مدتی ریاست دانشگاه تهران را بر عهده داشته و خود از طرفداران این طرح است، بعد از تذکرات، به صورت جدی قضیه را دنبال می‌کند.

وی افزود: بر همین اساس دکتر فرجی‌دانا با دکتر قالیباف شهردار تهران نشستی در این زمینه برگزار کرده و به توافقاتی نیز رسیده و برنامه‌ریزی‌های خوبی نیز در این زمینه صورت داده‌اند. همچنین دکتر فرجی‌دانا دراین زمینه با دولت رايزني داشته است.

دوستی با بیان اینکه اگر اعتبارت تأمین شود طرح توسعه دانشگاه تهران در سال 1393 از سر گرفته می‌شود، افزود: برنامه ما این است که این طرح به صورت جدی و با قدرت ادامه یابد و اطراف دانشگاه خریداری و ساماندهی شود تا دانشگاه تهران به عنوان یک قطب علمی و فرهنگی در جهان مطرح شود.

دو سال گذشته قرار بود با کمک معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری و موافقت مجلس شورای اسلامی، اعتباری برای خرید املاک و شروع مجدد طرح تعیین شود که به دلیل مشکلات بودجه‌ای و عدم پرداخت تخصیص‌های عمرانی، این اعتبار پرداخت نشد و موجب شد طرح توسعه دانشگاه تهران همچنان متوقف بماند.

منبع: همشهری آنلاین